چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
حجت الاسلام محمد بارانی - مهدیشهر

حوزه/ برخی می‌خواهند با تضعیف بسیج به اهداف شیطانی دست یابند، اما شجره طیبه بسیج مظهر حضور مردم، همیشه درصحنه بودن، قدرت و اقتدار و عزت نظام است و همه باید در سنگر بسیج محکم بمانیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مهدی‌شهر، حجت‌الاسلام محمد بارانی در نشستی با فرماندهان و مسؤولین بسیج شهرستان مهدی‌شهر به مناسبت هفته بسیج، در دفتر امام جمعه مهدی‌شهر، ضمن تبریک هفته بسیج اظهار داشت: شهید محسن حججی این شهید مدافع حرم پیش از شهادت خود نامه‌ای را به محضر امام هشتم علی بن موسی‌الرضا (ع) می‌نویسد؛ در این نامه نکات و ویژگی‌های مهم مطرحی است و جوشش یک بسیجی در نامه شهید حججی به امام رضا (ع) است.

امام جمعه مهدی‌شهر تصریح کرد: در ابتدا نامه شهید محسن حججی به امام رضا (ع) این‌طور نگارش شده است که «از غلام سیاه به امام رضا (ع)» و این طرز بیان و نگارش نمایانگر ادب شهید حججی نسبت به امام معصوم (ع) است.

وی با بیان اینکه ادب نسبت به امام معصوم (ع) یکی از عوامل موفقیت و رسیدن به کمالات انسانی است، افزود: ادب و تواضع و فروتنی و افتادگی در محضر امام معصوم (ع) انسان را سریع‌تر به مقصود می‌رساند.

تعقل و تفکر و بصیرت افزایی باید خط یک بسیجی باشد

حجت‌الاسلام بارانی با اشاره به ویژگی‌های لازم برای یک بسیجی خاطرنشان کرد: یک بسیجی باید در راستای کنترل زبان برای  خودشناسی تلاش کند و تعقل و تفکر و بصیرت افزایی باید خط یک بسیجی باشد.

وی با بیان اینکه شهداء پرچم انقلاب اسلامی را به دست جوانان سپرده‌اند، گفت:250 هزار شهید این مسیری را که با عشق مجاهدت و سپری کرده‌اند امروز به نسل چهارم انقلاب سپرده‌اند و امروز نسل چهارم انقلاب کارگردان انقلاب اسلامی است.

امام جمعه مهدی‌شهر با بیان اینکه جهاد همواره ادامه دارد، افزود: دشمن هیچ‌گاه دست از دشمنی برنمی‌دارد و در عرصه‌های مختلف اعم از فرهنگی، اقتصادی و... به دنبال دشمنی است.

تقویت روحیه انقلابی و دردمندی برای انقلاب نیاز امروز جامعه است

وی با اشاره به اهمیت روحیه انقلابی، جهادی و بصیرتی در جامعه تصریح کرد: تقویت روحیه انقلابی و دردمندی برای انقلاب نیاز امروز جامعه است.

حجت‌الاسلام بارانی با بیان اینکه شجره طیبه و پاکیزه و پرثمر بسیج و این نهال درخشنده را که امام خمینی (ره) غرس کردند برکات و ثمرات فراوانی برای جامعه داشته است، افزود: در هشت سال دفاع مقدس اگر بسیج و بسیجیان نبودند، قطعاً این‌همه پیروزی نصیب ملت ایران نمی‌شد.

شجره طیبه بسیج مانع پیشروی و نفوذ دشمن در نظام

وی با بیان اینکه حضور شجره طیبه بسیج در همه صحنه‌های انقلاب اسلامی مانع پیشروی و نفوذ دشمن در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران شده است و بسیج نقش بسیار مهمی در جلوگیری از نفوذ دشمن را دارد، گفت: برخی می‌خواهند با تضعیف بسیج به اهداف شیطانی دست یابند، اما شجره طیبه بسیج مظهر حضور مردم، همیشه درصحنه بودن، قدرت و اقتدار و عزت نظام است و همه باید در سنگر بسیج محکم بمانیم.

برگزاری 100 عنوان ویژه‌برنامه هفته بسیج در مهدی‌شهر

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه مهدی‌شهر در این دیدار نیز از برگزاری 100 عنوان ویژه‌برنامه به مناسبت هفته بزرگداشت بسیج در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ حسن ذوالفقاری تصریح کرد: برگزاری نهضت روشنگری، اردوهای جهادی، برگزاری مسابقات کتاب‌خوانی و قرآنی، همایش خانواده و سبک زندگی اسلامی، نمایشگاه عملکرد بسیج جامعه زنان و مراسم میهمانی لاله‌ها، گلباران گلزار شهدا، گشت بسیجی محله محور با عنوان حماسه خدمت از جمله مهم‌ترین برنامه‌های اجرایی در هفته بسیج است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha