شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
شیخ صهیب حبلی

حوزه/ شیخ صهیب حبلی گفت: ملت بحرین در معرض بزرگترین ظلم تاریخ قرار دارند به گونه ای که یک خاندان کوچک که هیچ ارتباطی با بحرین و ملت آن ندارند، بر آن ها حکومت می کنند و بر سرنوشت کشور و ملت سلطه دارند.

به گزارش سرویس خبرگزاری «حوزه»، شیخ صهیب حبلی از روحانیون اهل سنت لبنان اشاره کرد: ملت بحرین در معرض بزرگترین ظلم تاریخ قرار دارند به گونه ای که یک خاندان کوچک که هیچ ارتباطی با بحرین و ملت آن ندارند، بر آن ها حکومت می کنند و بر سرنوشت کشور و ملت سلطه دارند و مردم بحرین اسیر دست این خاندان حاکم شده اند که هیچ ارتباطی با بحرین و تاریخ آن ندارد.

شیخ حبلی تصریح کرد: رسانه هایی که از سوی کشور های موسوم به "اعتدال عربی" به رهبری آل سعود حمایت می شود، تلاش می کنند به جهان این گونه وانمود کنند که اینان یاری گر مسائل ملت ها هستند امّا این رسانه های مزدور به کشتار، تبعید، شکنجه و محاصره علما در بحرین اشاره ای نمی کنند و بر کشتار وحشیانه و ددمنشانه ملت یمن توسط هواپیما ها و موشک ها و خمپاره های آل سعود و هم پیمانان آن،سر پوش می گذارند؛ این درحالی است که مردم یمن در برابر تروریسم سعودی می جنگند و با بدن های برهنه مبارزه می کنند.

 وی به مسئله آزار و اذیت و شکنجه مردم بحرین از سوی آل خلیفه پرداخت و گفت: این عملیات به طور کلی مسلمانان بحرین از جمله شیعیان این کشور را هدف قرار می دهد.

روحانی اهل سنت تاکید کرد: برنامه های درسی بحرین بر اساس برنامه درسی آل سعود و مطابق آموزه های وهابی و تفکر تکفیری است و هیچ ارتباطی با برنامه های درسی اهل سنت و اهل کتاب ندارد.

وی ادامه داد: کسی که غیر این را می گوید، می خواهد چهره و تفکر اهل سنت را به عمد یا غیر عمد مخدوش کند و باید تاکید کرد که آل سعود برای مسموم کردن عقل های مسلمین با افکاری که هیج ارتباطی به اسلام و اهل سنت ندارد، تلاش می کند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha