جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام دیانی

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه امام محمدباقر(ع) با تاکید بر این که شهدای مدافع حرم مسیر ابوالفضل العباس(ع) را ادامه دادند، گفت: باید ادامه دهنده راه شهدا باشیم

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مشهد، مجلس یادبود شهادت حجت الاسلام میرزا محمود تقی پور، شهید مدافع حرم و زلزله زدگان کرمانشاه با حضور خانواده این شهید و با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین دیانی، مدیر مدرسه علمیه امام محمد باقر(ع) و مداحی مداحان اهل بیت(ع) در نمازخانه این مدرسه برگزار شد.

حجت اسلام و المسلمین دیانی در سخنان خود در رابطه با شهادت و شهید بیان داشت: خداوند می فرماید: «ولا تَحَسَبَنَّ الَّذینَ قُتِلوا فی سَبیلِ اللهِ اَمواتًا بَل اَحیآءٌ عِندَ رَبِّهِم یُرزَقون» یعنی شما حق ندارید کلمه مرگ را برای شهدا به کار ببرید، آنها نه تنها روزی خدا را می خورند، بلکه نزد حق تعالی هستند.

وی با بیان اینکه شهدا در روز قیامت شفاعت می کنند، بر ادامه راه آنان تاکید کرد و  افزود: محبوب ترین خون نزد خدا «دم الشهید» است و همان طور که می فرماید: «لیسَ فَوقُه بِرّ» هیچ چیزی بالاتر از این خون نیست.

مدیر مدرسه علمیه امام محمدباقر(ع) در ادامه با اشاره به ایثارگری شهدای مدافع حرم، ابراز کرد: اجر شهید مدافع حرم همانند اجر و پاداش حضرت اباالفضل عباس(ع) است، زیرا کارش دفاع از حرم است.

وی اضافه کرد: خداوند می فرماید: «من جانشین شهید در خانه اش هستم، هرکس خانواده شهید را شاد کند، مرا شاد کرده و کسی که آنها را ناراحت کند، مرا ناراحت کرده است.»

خاطرنشان می شود: این جلسه به منظور یادبود شهید مدافع حرم، حجت الاسلام میرزا محمود تقی پور از طلاب سابق مدرسه علمیه امام محمدباقر(ع) و گرامیداشت جان باختگان زلزله زدگان کرمانشاه و ابراز همدردی با خانواده های آنان برگزار گردید.

انتهای پیام/۳۱۳/۲۵

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha