جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حجت الاسلام آل هاشم

حوزه/ امام جمعه تبریز با اشاره به هوشمندی امام خمینی(ره) در صدور فرمان تشکیل بسیج گفت: همه نهادهای مردمی و دولتی، باید بسیج را یاری کنند تا بتواند در حفاظت از آرمان‌ های امام راحل (ره) و آرمان‌ های نظام جمهوری اسلامی ایران و در راه به ثمر رسیدن اهداف مقام معظم رهبری موفق عمل کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از تبریز، حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی، ظهر یکشنبه در مراسم حماسه حضور بسیجیان که به مناسبت سالروز تشکیل بسیج مستضعفان برگزار شد، هوشمندی امام خمینی(ره) در تاسیس بسیج مستضعفین را مورد ستایش قرار داد و اظهار داشت: امام راحل پیش از وقوع جنگ تحمیلی فرمان تشکیل ارتش بیست میلیونی را صادر کردند که در آن روز فلسفه تشکیل بسیج بر کمتر کسی روشن بود.

وی با اشاره به نقش آفرینی بسیج در عرصه های مختلف ادامه داد: در طول جنگ و بعد از دفاع مقدس پی به هوشمندی امام(ره) بردیم و امروز می‌ بینیم بسیج نه تنها در دوران دفاع مقدس بلکه در کنار نیروهای مسلح، کار دفاع مقدس را یک سره کرد بلکه پس از جنگ نیز نقش بسیج در عرصه‌ های گوناگون برای همگان روشن شد.

نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان‌‌شرقی با بیان اینکه بسیج نیروهای مردمی در دوران سازندگی نقش خود را به خوبی ایفا کرده است، عنوان کرد: بسیج همچنین در جریان مبارزه با گروه‌ های تکفیری و در جریان داعش همچون هشت سال دفاع مقدس با نمایان ساختن دلیری و تدابیر هوشمند، نقش آفرینی موثری داشت که امروز شاهد آزادسازی سوریه از نیروهای داعش هستیم.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم با بیان اینکه امروز فرهنگ بسیج عالم گیر شده است، تاکید کرد: امروز نقش بسیج در همه جای ایران اسلامی برای همگان روشن شده و این فرهنگ باید بماند و روز به روز گسترش پیدا کند چرا که همه ما محتاج فرهنگ بسیج هستیم.

وی با اشاره به فراگیری فرهنگ بسیجی در منطقه ادامه داد: در سوریه و عراق مشابه بسیج در انقلاب اسلامی ایران تشکیل شده و در سال های اخیر که داعش در منطقه جولان داشت،  نیروهای مردمی با ایستادگی در مقابل آن، به خوبی نقش آفرینی کردند.

امام جمعه تبریز بسیج را لشکر مخلص خدا دانست و اظهار داشت: همه نهادهای مردمی و دولتی، باید بسیج را یاری کنند تا بتواند در حفاظت از آرمان‌ های امام راحل (ره) و آرمان‌ های نظام جمهوری اسلامی ایران و در راه به ثمر رسیدن اهداف مقام معظم رهبری موفق عمل کند.

نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی در پایان با تسلیت حادثه زلزله کرمانشاه ابراز امیدواری کرد: در ماموریت جدیدی که برای بازسازی چندین روستا در منطقه زلزله زده به سپاه عاشورا محول شده، موفق باشند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha