پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
اشراق

حوزه/ دبیر جشنواره شعر اشراق با اشاره به تجربه حضور پررنگ بانوان طلبه در دوره های پیشین جشنواره شعر اشراق بیان داشت: معمولا همه ساله شاهد رویش های خوبی در شعر بانوان هستیم.

به گزارش خبرگزاری«حوزه»، سیدمحمدجواد شرافت، دبیر جشنواره شعر اشراق در گفتگویی از استقبال خوب بانوان طلبه از این جشنواره شعر خبر داد و گفت: تا پایان آبان ماه حدود ۱۴۰۰ اثر به دبیرخانه این جشنواره ارسال شد که بسیاری از آثار در بخش زبان فارسی از خواهران طلبه و به ویژه طلاب جامعه الزهرا(س) و دانش آموزان مجتمع آموزشی هدی وابسته به جامعه الزهرا(س) است.

وی با اشاره به تجربه حضور پررنگ بانوان طلبه در دوره های پیشین جشنواره شعر اشراق بیان داشت: معمولا همه ساله شاهد رویش های خوبی در شعر بانوان هستیم و حضور فعال آنان در انجمن شعر طلاب نیز قابل تقدیر است.

این شاعر آئینی با اشاره به بین المللی بودن چهارمین جشنواره شعر حوزه اظهار داشت: این جشنواره ویژه شاعران حوزوی است و فراخوان آن به شش زبان فارسی، عربی، انگلیسی، اسپانیولی، اردو و ترکی اعلام شد.

وی درباره بخش های مختلف این جشنواره گفت: چهارمین جشنواره بین المللی شعر اشراق شامل سه بخش کلاسیک، نو وکودک و نوجوان است و موضوع بخش ویژه درباره نقد هنرمندانه جاهلیت مدرن و وصف شکوهمندانه دفاع از حریم و حرم است.

شرافت با اشاره به انتخاب نفرات برتر در این جشنواره تصریح کرد: چهارمین جشنواره بین المللی شعر حوزه دارای رده بندی اول تا سوم نیست و در صورت تأیید کیفی آثار از سوی داوران تا سقف چهل نفر را به عنوان برگزیده معرفی خواهد کرد و در صورت تشخیص دبیرخانه علمی، از ۵ اثر به صورت ویژه تقدیر خواهد شد.

وی در پایان بیان داشت: این جشنواره ویژه طلاب علوم دینی است و هر شرکت کننده می توانست با حداکثر ۱۰ اثر در جشنواره شرکت کند که در صورت امتیاز بالای چند اثر، تنها یک اثر از هر شاعر به عنوان اثر برتر انتخاب خواهد شد.

گفتنی است، جشنواره شعر حوزه با عنوان «اشراق» هر دو سال یکبار از سوی مرکز فرهنگی هنری دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم برگزار می شود.

 

۳۱۳/۳۲

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha