جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
خوشخو

حوزه/مدیر بنیاد مهدویت خراسان جنوبی گفت: اجتماع بزرگ خودجوش مردمی بیعت با امام زمان(ع) روز سه شنبه هفته جاری همزمان با سراسر کشور، در بیرجند برگزارمی شود.

حجت الاسلام والمسلمین محمدرضا خوشخو مدیر بنیاد مهدویت خراسان جنوبی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در بیرجند از برگزاری اجتماع مردمی بیعت با امام زمان (عج) در بیرجند همزمان با سراسر کشور خبر داد و گفت: این مراسم نهم ربیع الاول همزمان با هفتم آذر ماه  ساعت 14:30 در میدان ابوذر بیرجند برگزار خواهد شد.

مدیر بنیاد مهدویت خراسان جنوبی، کسب معرفت پیرامون وجود امام زمان(ع) را، مهمترین وظیفه شیعه منتظر دانست و افزود: در روایات متعددی بر معرفت امام زمان(ع) تاکید شده است زیرا معرفت به ایشان، بهترین وظیفه برای تربیت نسل منتظر است.

وی با اشاره به این که تجمع مهدویت در بیرجند همزمان با دیگر شهرهای کشور برگزار می شود، افزود: قشرهای مختلف مردم به ویژه خانواده های معزز شهدا و روحانیون در تجمع مذکور حضور دارند.

حجت الاسلام والمسلمین خوشخو یادآور شد: در مرکز استان، هماهنگی با آموزش و پرورش جهت برگزاری کلاس های مهدوی و معرفتی در مدارس، هماهنگی با سازمان تبلیغات اسلامی برای همکاری و دعوت از هیئت های مذهبی، مکاتبه با راهنمایی و رانندگی و صدور مجوز توسط بنیاد مهدویت، هماهنگی با هیئت های مذهبی برای برپایی ایستگاه صلواتی و استفاده از سخنرانی حجت الاسلام رحیم آبادی(رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه خراسان جنوبی) از جمله برنامه های پیش بینی شده در روز نهم ربیع الاول است.

وی اضافه کرد: دعوت از نماینده ولی فقیه و امام جمعه بیرجند و هیئات های مذهبی توسط بنیاد مهدویت برای حضور در این مراسم و دیدار بانماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و ارائه گزارش فعالیت های بنیاد مهدویت، از دیگر برنامه های بنیاد مهدویت خراسان جنوبی است.

مدیر بنیاد مهدویت خراسان جنوبی با بیان این که ما در کشور امام زمان(ع) زندگی می کنیم، بیان کرد: برگزاری این گونه تجمعات در کشور و همچنین استان از ضروریات است و بایستی در این کشور امام زمان(ع) همه افراد و بویژه نسل جوان با حضرت مهدی (عج) بیشتر آشنا شده و آغاز امامت ایشان را جشن بگیرند.

حجت الاسلام والمسلمین خوشخو، برگزاری تجمع مهدویت را در جامعه، جزو شعائر اسلامی دانست و گفت: چه خوب بود که مسئولین کشور به تعطیلی 9 ربیع الاول فکر می کردند چرا که اگر قرار باشد هشتم ربیع الاول به عنوان سالروز شهادت امام حسن عسکری(ع) تعطیل شود، می بایست سالروز شهادت سایر ائمه (ع) نیز تعطیل می شد.

وی ضمن تشکر از موسسات مذهبی و کانون های فرهنگی یاری رسان بنیاد مهدویت، اظهار داشت: از موسسه مصاف نیز در بحث همکاری با بنیاد مهدویت تشکر ویژه می شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha