چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
حجت الاسلام والمسلمین محمد جواد مجتهد شبستری- عضو خبرگان رهبری

حوزه/ نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری گفت: به منظور آشنایی بیشتر با نحوه زندگانی امام حسن عسگری(ع) محققان دین باید در تبیین بیشتر گوشه های پنهان زندگانی آن امام بزرگوار تلاش کنند.

حجت الاسلام والمسلمین جواد مجتهد شبستری در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در ارومیه، با تسلیت فرا رسیدن سالرز شهادت امام حسن عسگری(ع) اظهار داشت: هر سال در هشتم ربیع الاول همزمان با شهادت امام حسن عسگری (ع)، مجالس سوگواری آن حضرت در سراسر کشور برگزار می شود که در همین جلسات می‌توان نسبت به درس آموزی بخش مهمی از سیره حضرت امام حسن عسگری(ع) پرداخت.

عضو خبرگان رهبری ادامه داد: آشنایی و توجه به نحوه زندگی آن حضرت یکی از  مهمترین مسائلی است که امروزه طلاب و روحانیون در روشنگری جامعه نسبت به آن باید تلاش بیشتری داشته باشند.

نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری افزود: آشنایی با نوع برقراری رابطه معنوی با پروردگار، ارتباط با مردم و نیز ارتباط خانواده توسط امام حسن عسگری(ع) از مهمترین مواردی است که می‌توان نسبت به ترویج آن در جامعه بیشتر توجه داشت و از آن بهره لازم را به منظور الگوبرداری زندگانی بشر امروز برداشت کرد.

حجت الاسلام والمسلمین شبستری خاطر نشان کرد: نوع عبادت امام حسن عسگری (ع) و نیز آشنایی با دعاهای ایشان و نحوه معرفی پروردگار به مردم توسط آن امام همام و نیز تاکید ایشان بر نمازها و دعاهای خاص می‌تواند در سبک زندگانی عاشقان آن حضرت تاثیر گذار باشد.

وی همچنین اذعان داشت: اکنون یک وظیفه مهم بر عهده ما روحانیون و علمای دین قرار گرفته است و آن تبیین سیره امام حسن عسکری(ع) برای ملت های مسلمان است تا درسی برای نحوه رسیدن به سعادت باشد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha