جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
امام حسن عسکری علیه السلام

حوزه/ محقق و پژوهشگر حوزوی گفت: مردم بعد از رسول الله(ص) نه تنها حق مزد رسالت پیامبر(ص) را ندادند؛ بلکه بدترین ظلم ها را در حق اهل بیت(ع) انجام دادند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه»، حجت الاسلام پورعلی رضا صبح امروزدر سالروز شهادت امام حسن عسکری(ع) که با حضورآیت الله العظمی وحید خراسانی و اقشار مختلف مردم در بیت معظم له در قم برگزار شد گفت: دو نام از دوازده امام(ع) به نام حسن است که یکی امام دوم و دیگری امام یازدهم است و نام پدر امام هادی(ع) و مادر او سوسن است، وقتی همسر امام هادی(ع) به این دختر نگاه کرد گفت؛ این بانوا از همه بدی ها جدا شده  و خدا به زودی، حجت خود را برمردم از دامن او خواهد بخشید. 

سخنران این مراسم اظهارداشت: آن امام(ع) در8 ربیع الاول سال 260 هجری با زهر مسموم شدند و سن ایشان  28 سال بوده است. امام هادی (ع)در مدینه بودند و امام یازدهم در مدینه به دنیا آمد و حاکم وقت، یعنی متوکل، امام هادی(ع) را برای زیرنظر گرفتن به سامراء آورد تا اجازه نشر معارف دین را ندهد.

وی افزود:  امام حسن عسکر(ع) 6 سال امامت کردند و3سال درزندان بود و دشمن در این 3 سال بدترین شکنجه را به حضرت تحمیل کرده  بود و ایشان را مورد اذیت و آذار قرار دادند و این شکنجه به حدی بود که دوست و دشمن صدایشان از این اذیت وآزار بلند شد.

حجت الاسلام پورعلی رضا گفت: مردم در مورد حضرت امام حسن عسکری(ع) معجزه ها دیده بودند، وقتی آن ملعون آن حضرت را میان درندگان قرارداده بود تا مورد اذیت وآزار قرار دهد با تعجب همه دیدند که  درندگان دور حضرت جمع شده و سرتعظیم فرود آوردند.

وی افزود: هر کسی در دنیا به اهل بیتپیامبر(س) روی بیاورد و در قلب و عمل پیرو باشد، اهل نجات خواهد بود و هر کسی در قلب و عمل پیرو نباشد یقینا  اهل نجات نخواهد بود.

حجت الاسلام پورعلی رضا گفت: مردم بعد ازرسول الله نه تنها حق مزد رسالت پیامبر(ص) را ندادند؛ بلکه بدترین ظلمها را در حق اهل بیت(ع) انجام دادند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha