پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
استاد حوزه علمیه خواهران

حوزه/ استاد حوزه علمیه خواهران استان قزوین گفت: دشمن با تحریف واقعیت‌های اسلام سعی در انحراف جوانان داشته و آسیب‌هایی را به جوامع شیعی وارد می‌کند، بنابراین وظیفه اصلی مسؤولان شناسایی این مشکلات و آگاهی بخشی به نسل جوان در زمینه فلسفه انتظار و ظهور است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، خانم مریم حکیم جوادی، امروز در مراسم جشن آغاز امات حضرت ولی عصر (عج) در مدرسه علمیه خواهران کوثر قزوین، با تبریک این ایام فرخنده، به وظیفه اصلی منتظران در عصر غیبت اشاره کرد و گفت: مهم ترین وظیفه منتظران ظهور در عصر غیبت، نهادینه کردن فرهنگ انتظاردر جامعه است.

وی با بیان این که بشر امروز با وجود پیشرفت در زمینه های مختلف علمی همچنان گرفتار ظلم، ستم و بی عدالتی است و تشنه ظهور منجی است، تصریح کرد: تنها راه رهایی بشریت از ظلم و گرفتاری بهره گیری از فرهنگ مهدویت است.

وی با بیان این که جوانان و نوجوانان با مطالعه و شناخت نسبت به امام زمان(عج) خویش باید زمینه آشنایی جوانان دیگر جوامع نسبت به مهدویت را فراهم آورند، افزود: در دعای عهد که قرائت آن در هر روز تاکيد شده است با امام زمان(عج) بيعت می کنيم و آمادگی خود برای ياری کردن با او تا پای جان اعلام می داريم..

حکیم جوادی با بیان این که مسیر ظهور حضرت باید از سوی منتظران حقیقی فراهم شود، تصریح کرد: همه انسان ها به وجود کسی که رهايی بخش انسان از ظلم و ستم مستکبران و منجی عالم بشريت باشد، اذعان دارند و ما معتقديم او همان حضرت ولی عصر (عج) است.

استاد حوزه علمیه خواهران، اندیشه مهدویت را رویکردی امید بخش و متعالی برای بشریت دانست و با بیان این که گسترش فرهنگ مهدویت موجب بالندگی جامعه می شود، افزود: امروز همه توان متولیان دینی جامعه اسلامی باید در جهت نهادینه کردن فرهنگ اصیل مهدویت به کار گرفته شود.

وی ادامه داد: دشمن با تحریف واقعیت‌های اسلام سعی در انحراف جوانان داشته و آسیب‌هایی را به جوامع شیعی وارد می‌کند، بنابراین وظیفه اصلی مسؤولان شناسایی این مشکلات و آگاهی بخشی به نسل جوان در زمینه فلسفه انتظار و ظهور است.

 حکیم جوادی اظهار کرد: باید اعتقاد به امامت به عنوان یکی از مبانی اعتقادی اسلام مورد توجه واقع شود و روایت از پیامبراکرم(ص) است که می‌فرمایند هر کس امام زمان خود را نشناسد به مرگ جاهلیت مرده است

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha