پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
باقری

حوزه/کارشناس مرکز تخصصی مهدویت قم مذاکره باید با قدرت و روحیه انقلابی انجام شود، گفت: قرآن کریم، اگر حرف از مذاکره میزند، دست پایین نمی‌گیرد و هرگز مذاکره با ذلت و تحقیر را نمی‌پسندد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از خراسان شمالی، حجت‌الاسلام سید مصطفی باقری، پیش از ظهر امروز در جشن آغاز امامت امام زمان (عج) در بجنورد در جمع مردم و مسئولان، در تالار حافظ اظهار داشت: مسئولان باید بر مکر دشمنان آگاه بوده و توجه کنند و باید بدانند که قرآن کریم نیز اگر حرف از مذاکره می زند، دست پایین نمی‌گیرد و هرگز مذاکره با ذلت و تحقیر را نمی‌پسندد.

وی با بیان اینکه معمولاً قرآن کریم به شخصیت پیغمبر(ص) می‌پردازد و شخص حضرت محمد (ص) مدنظر نیست، افزود: شجاعت، ایستادگی در برابر مستکبران، صبوری و خوش‌رویی از جمله ویژگی‌های پیامبر اکرم(ص) است.

استاد حوزه علمیه قم ادامه داد: بر همین اساس اشخاصی که با پیغمبر (ص) هستند، پنج ویژگی دارند و اول آن است که با دشمنان سهمگین برخورد می‌کنند و در واقع دشمن‌ ستیزند، بنابراین مسئولان ما نیز باید دشمن ستیز باشند.

کارشناس مرکز تخصصی مهدویت قم در ادامه شیوه زندگی شهید حججی‌ها را قرآنی توصیف کرد و گفت: شهدای مدافع حرم و شهید حججی با شیوه زندگی قرآنی ارج‌ و قرب الهی پیدا کردند و همه با این گمنام بزرگوار آشنا شدند.

وی با بهره‌گیری از سبک زندگی قرآنی می‌توانیم در برابر دشمنان ایستادگی کنیم، اظهار داشت: سبک قرآنی توانسته دنیا را به زانو دربیاورد، از این رو باید سبک زندگی قرآنی وارد زندگی همه ما بشود.

استاد حوزه علمیه قم در ادامه با بیان اینکه کلید خشنودی قلب امام زمان (عج) برطرف کردن مشکلات یک مؤمن است، گفت: برطرف کردن مشکلات مردم وظیفه همگان است که بسیار نیز اجر و ثواب اخروی دارد.

وی با اشاره به اینکه نماز، بزرگ‌ترین شعار مسلمان است گفت: نماز یکی از واجبات دین است و قطعاً امام زمان (عج) هم مالک اشترهایی نمازخوان می‌خواهد.

کارشناس مرکز تخصصی مهدویت قم با بیان اینکه نماز یکی از  عبادات  بزرگ  اسلامی  و  ستون  دین است، خاطرنشان کرد: نماز مظهر کامل خشوع و خضوع در برابر ذات اقدس الهی است .

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha