جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
دانشگاهی درکانادا «کیت حجاب» برای دانشجویان مسلمان ایجاد کردند

حوزه/ در طرح جدیدی که توسط اتحادیه دانشجویی و یک گروه پژوهشی منافع عمومی ایجاد شده، یک «کیت حجاب» به منظور جایگزینی روسری یا مقنعه دختران مسلمانی که حجابشان به اشکال مختلف از سرشان کشیده می‌شود در نظر گرفته شد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه به نقل از آناتولی، یک دانشگاه کانادایی طرح جدیدی برای کمک به دانشجویان مسلمانی که حجاب‌شان به دلایل اسلام‌هراسی از سر آن‌ها کشیده شده یا پاره می‌شود ایجاد کرده‌اند.

این طرح که تلاش مشترکی میان اتحادیه دانشجویی دانشگاه دالهاوزی و یک گروه پژوهشی منافع عمومی در شهر  هالیفاکس واقع در استان نوا اسکوشیای کانادا می‌باشد، یک «کیت حجاب» برای دانشجویان دختر مسلمانی که هر دلیل روسری یا مقنعه آن‌ها از سرشان کشیده می‌شود درنظر گرفته شده است.

این دو گروه پس از بحث‌های مختلف در پی نگرانی‌ها پیرامون اسلام‌هراسی و حمله تروریستی مرگبار به مسجد کبک در ماه ژانویه که منجر به کشته شدن6 نمازگزار مسلمان توسط یک دانشجوی دانشگاه لاوال شد به این نتیجه رسیده‌اند. به گفته مجریان این طرح بسیاری از دانشجویان پس از این حمله نسبت به مسئله امنیت ابراز نگرانی کرده‌اند.

در اطلاعیه آن‌ها آمده است: با توجه به افزایش خشونت‌ها علیه بانوان رنگین پوست در محوطه سرتاسر کانادا، ما این کیت‌های حجابی را ایجاد کرده‌ایم تا هر دانشجویی که به هر شکی حجاب و روسری اش از سرش کشیده شده یا از بین رفت قادر به جایگزینی آن باشد. این کیت حجابی شامل روسری و گیره مو به همراه برخی نکات راهنمایی و شماره تلفن کسانی که می‌توان جرائم را به آن‌ها گزارش داد می‌باشد.

گروه همچنین از اقدامات دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در تحریک خشونت علیه مسلمانان را محکوم کردند. در بیانیه آن‌ها کلیشه‌های تعصب برانگیز و شعارهای بیرون آمده از کاخ سفید علیه مسلمانان محکوم شد.

بسیاری جرائم نفرت محور گزارش نمی‌شوند

مجریان این طرح همچنین ابراز امیدواری کرده‌اند این کیت‌های حجاب در عین حال که برای دختران دانشجوی مسلمان در دانشگاه‌ها آرامش به همراه داشته باشد و آن‌ها را به گزارش جرایم اسلام هراسی تشویق کند، بتواند بیداری و آگاهی عمومی در رابطه با اسلام‌هراسی در غرب ایجاد کند.

امینه بواجی رئیس اتحادیه دانشجویی دالهاوزی در این باره گفت: بسیاری از دانشجویان دختر به من گفته‌اند که حجاب‌شان مورد حمله اسلام‌ستیزان یا نژادپرستان قرار گرفته است، اما برای گزارش این حادثه به مسئولین مردد بوده‌اند. متاسفانه بسیاری از این اتفاقات گزارش نمی‌شود و نگرانی‌های زیادی در میان دانشجویان وجود دارد، به همین دلیل نیز ما یک کیت اضطراری ایجاد کرده‌ایم.

تاکنون 20 کیت درمیان محوطه دانشگاه و گروه‌های اجتماعی درخواست شده است. هنوز گزارشی نسبت به استفاده آن نرسیده است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha