جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام رضایی

حوزه/ مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی از اعزام ۲۸۵ مبلغ به مناطق مختلف استان طی هفته وحدت خبر داد.

حجت الاسلام والمسلمین احمد رضایی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در بیرجند، با تبریک میلاد سراسر نور و رحمت پیامبر اکرم و امام جعفر صادق(ع) گفت: میلاد پیامبر اکرم (ص) و هفته وحدت فرصتی مغتنم برای نمایش وحدت مسلمانان و بر افراشتن پرچم اسلام در جهان است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی با بیان اینکه 285 نفر مبلغ طی هفته وحدت به مناطق محروم خراسان جنوبی اعزام می شوند، افزود: بیان سیره عملی و فضایل اهل بیت(ع)، تبیین جایگاه ولایت و نقش ولی فقیه در جامعه، تبیین فرهنگ مقاومت، اتحاد و همبستگی، حجاب و عفاف، فرهنگ ایثار و شهادت، تعاون و همکاری و بصیرت بخشی و آگاهی به جامعه از جمله برنامه های این مبلغان است.

وی اظهار کرد: برگزاری جشن محوری آیین آغاز هفته وحدت در مرکز استان در مسجد النبی(ص) اهل سنت بیرجند، برگزاری 12 جشن محوری در مراکز شهرستان ها، برگزاری جشن سالیانه میلاد پیامبر اعظم(ص) در روستای درمیان، برگزاری پنج محفل قرآنی محوری با حضور دو نفر قاری کشوری از دیگر برنامه های هفته وحدت است.

حجت الاسلام رضایی، اعزام مبلغ پیش از خطبه در نماز جمعه های اهل سنت، اعزام علمای تشیع و اهل سنت استان به نشست مشترک علمای تشیع و تسنن استان های خراسان در مشهد، برگزاری جلسات شب شعر نبوی در شهرستان های بیرجند، زیرکوه و درمیان، برگزاری 40 گفتمان دینی  را از دیگر برنامه های ویژه هفته وحدت دانست.

وی با اشاره به شخصت وارسته پیامبر اکرم(ص) بیان کرد: خداوند وجود پیامبر اکرم(ص) را با ویژگی‌هایی معرفی می‌کند که ویژگی‌های تمامی پیامبران اعم از تمامی فضائل و خوبی‌های پیامبران گذشته در وجود حضرت محمد (ص) را شامل می شود.

حجت الاسلام رضایی با بیان اینکه قرآن کریم پیامبر (ص) را به عنوان اسوه معرفی می‌کند، گفت: وجود آن حضرت مایه فخر مسلمانان، الگو و سرمشق است و باید تلاش کنیم سبک زندگی پیامبر(ص) را در زندگی خود پیاده کنیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی ادامه داد: حضرت محمد(ص) نماد وحدت امت اسلامی و شریف ترین انسان خلقت و جهان هستی است که با افکار بلند خود سبب وحدت و عزت مسلمان سرتاسر جهان شدند.

وی افزود: پیروان راستین و واقعی پیامبر(ص) کسانی هستند که در ترویج صلح و دوستی در کشور و مخصوصا در استان حرکت کرده و تلاش می کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha