چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
حجت الاسلام محمود صفی زاده ـ مدیر حوزه علمیه خواهران استان کردستان

حوزه/ مدیر حوزه علمیه خواهران استان کردستان، وحدت امت اسلامی را تنها راه پایان دادن به ظلم رژیم صهیونیستی و اشغال فلسطین دانست و گفت: قرآن و سیره و سنت پیامبر اکرم(ص) و معصومین(ع) ما را به وحدت فرا می خوانند.

حجت الاسلام محمود صفی زاده در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، همبستگی اجتماعی را یکی از مهمترین نیازهای انسان دانست و اظهار داشت: چون انسان برای ارضای نیازهایش احتیاج به کمک متقابل در عرصه های مختلف دارد در جامعه کنونی این نیاز بیش از پیش احساس می گردد، چرا که برای از بین بردن هجمه های فرهنگی دشمنان که برای تفرقه افکنی بین مسلمانان تلاش می کنند باید همبستگی خود را برای حفظ اسلام و اعتقادات خود به کارببریم.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان کردستان ادامه داد: وحدت اسلامی اندیشه ای بود که از روزهای نخستین انقلاب اسلامی مطرح شد، وحدت به معنای امت اسلام است، وحدت یعنی مصلحت اسلام بر همه چیز مقدم است، وحدت یعنی حفظ یکپارچگی و مقدم داشتن آن بر همه چیز، در صورت تحقق وحدت اسلامی است که امت اسلامی منسجم بوجود می آید، در غیر این صورت جمعیت کثیر مسلمانان تاثیری در معادلات بین المللی و منطقه ای نخواهند داشت و قدرت آنها نادیده گرفته خواهد شد.

وی افزود: وحدت اسلامی یعنی وحدت انسجام در برابر دشمن مشترک و مبارزه با سلطه جهانی، انسجام اسلامی یعنی هم افزایی و پیشرفت براساس منافع مشترک، انسجام اسلامی یعنی تعارف و تقویت بنیه اسلام و پیشرفت مسلمانان یعنی همزیستی مسالمت آمیز مسلمانان با یکدیگر.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان کردستان با اشاره به اینکه هفته وحدت می تواند منبع بسیاری از برکات برای جوامع اسلامی باشد، گفت: تقریب و تعامل اسلامی همچنین وحدت مسلمین در رأس آرمانهای دیانت و پیامبر اکرم (ص) است، چرا که اولین سیره و سنت در تشکیل حکومت اسلامی در زمان پیامبر(ص) ایجاد مودت و برادری در مدینه بود.

حجت الاسلام صفی زاده به نقش تبلیغی طلاب در هفته وحدت اشاره کرد و گفت: وقتی می گوییم تبلیغ وحدت، به این معنی نیست که ادغام مذاهب شود یا تعیین مذهب برتر انجام شود، همچنین نمی توان گفت که مذاهب دیگر کنار گذاشته شود و از اعتقاداتشان دست بکشند، بلکه تبلیغ وحدت نه تنها از طرف طلاب بلکه عموم مسلمین باید در راستای انسجام در برابر دشمن مشترک باشد. مبارزه با کسانی باشد که قصد نابودی اسلام را دارند. در تبلیغ باید تجلی عمومی حب پیامبر(ص) و اهل بیتشان مدنظر باشد که باعث اقتدار اسلام در برابر کفر و استکبار جهانی باشد.

وی اضافه کرد: هدف ما مسلمانان یکی است و آنهم عمل به سفارش دین و سیره پیامبر(ص)، اسلام هیچ وقت اجازه توهین به مقدسات و جریحه دارکردن احساسات را به هیچ کس نمی دهد.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان کردستان به اهمیت و نتیجه وحدت در بین مسلمین اشاره کرد و اظهار داشت: وحدت بین مسلمین می تواند تنها راه تحقق آرمان های جهانی اسلام باشد از جمله آن آرمان فلسطین، که حضرت امام (ره) در این باره می فرمودند: « هر مسلمانی سطلی آب بریزد اسرائیل از بین خواهد رفت». این سخن امام راحل دال بر اهمیت وحدت در بین مسلمین در مقابل دشمن واحد دارد، لذا تنها راه پایان دادن به ظلم رژیم صهیونیستی و اشغال فلسطین وحدت بین مسلمین است.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان کردستان به راهکارهای ایجاد وحدت بین مسلمین و شناسایی عوامل نفاق در بین مسلمین اشاره کرد و افزود: باید به محورهای وحدت اسلامی توجه کرد، قرآن و سیره و سنت پیامبر اکرم(ص) و معصومین(ع) ما را به وحدت فرا می خوانند. «واعتصموابحبل الله جمیعاًولاتفرقوا».

وی تاکید کرد: رجوع به سنت پیامبر(ص) در مخاصمات اجتماعی توصیه پیامبر اکرم(ص) است. توجه به اصول کلی و ثابت پیامبر اکرم(ص) و ائمه معصومین(ع) در عرصه های اجتماعی و سیاسی مهم است. اصولی همچون ملاطفت، مهربانی، تحمل و گذشت و خلاصه اصل رفق و مدارا، بنابراین شرط اصلی تحقق وحدت اسلامی مدارا با پیروان سایر مذاهب اسلامی است. مدارا و لطافت در برخورد شرط اساسی تبلیغ دین مبین اسلامی است.

حجت الاسلام صفی زاده در ادامه به برنامه های فرهنگی و تبلیغی حوزه خواهران استان کردستان در هفته وحدت اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه در استان کردستان هم مذهب اهل تشیع داریم و هم اهل تسنن، برنامه های مشترک زیادی تدارک دیده شده است، از جمله این برنامه ها می توان به برگزاری همایش بین طلاب خواهر اهل سنت و اهل تشیع، برگزاری نشست هایی با عنوان سیره اخلاقی نبوی، مبلغان مروجان وحدت، بصیرت افزایی دین و اندیشه و.. همچنین برگزاری کرسی های آزاداندیشی، جشن میلاد در مدارس علمیه، حضور گسترده مبلغان در مدارس سطح استان و برگزاری سخنرانی، برگزاری مسابقه نقاشی برای دانش آموزان و فرزندان طلاب با عنوان «همه ما یک خانواده ایم» اشاره کرد .

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha