جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
آیت الله سید محمد شاهچراغی - سمنان

حوزه/ رئیس شورای حوزه علمیه سمنان با بیان اینکه بسیاری از آسیب‌های اجتماعی امروز ناشی از عدم شناخت اصول دین و معرفت نسبت به امام زمان (عج) است، گفت: مسئولان فرهنگی باید برنامه‌ها، عملکرد و سیر کاری خود را به سمت ترویج اصول دین و شناخت و معرفت نسبت به امام زمان (عج) سوق دهند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از سمنان، آیت‌الله سید محمد شاهچراغی، امروز در نشست شورای فرهنگ عمومی استان سمنان به میزبانی دفتر نماینده ولی‌فقیه در این استان، با بیان اینکه شناخت و معرفت پیدا کردن نسبت به دین برای راهبردهای موفقیت‌آمیز در زندگی هر مؤمن ضرورت دارد، اظهار داشت: عدم شناخت اصول دین و ولی‌عصر (عج) علت معضلات اجتماعی است.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان سمنان با بیان اینکه ما باید معارف الهی، شناخت اهل‌بیت (ع)، به‌خصوص امام زمان (عج) و معرف دینی و احکام اسلامی را ترویج دهیم و شاهد کاهش معضلات اجتماعی باشیم، تصریح کرد: از مسئولان فرهنگی استان سمنان می‌خواهیم تا با برنامه‌ریزی ویژه نسبت به ترویج اصول دین و شناخت نسبت به امام زمان (عج) به‌خصوص در بین نسل جوان جامعه، اهتمام بیشتری داشته باشند.

وی بابیان اینکه امروز باید برنامه‌های ویژه‌ای در راستای شناخت معارف الهی داشته باشیم، افزود: جوانان ما در پناه شناخت اصول دین مبین اسلام که برای هر شیوه زندگی، راهکار و راهبردی را معرفی می‌کند، محفوظ خواهند ماند.

آیت‌الله شاهچراغی با بیان اینکه ایمان به خدا، اعتقاد به اصول دین و ولایتمداری مهم‌ترین عامل پیروزی در مقابل هجمه‌های فرهنگی دشمن محسوب می‌شود، خاطرنشان کرد: باید عزمی جدی در راستای ترویج فرهنگ دینی و اسلامی در جامعه وجود داشته باشد.

وی با بیان اینکه بسیاری از آسیب‌های اجتماعی امروز ناشی از عدم شناخت اصول دین و معرفت نسبت به امام زمان (عج) است، گفت: مسئولان حوزه فرهنگی باید برنامه‌ها، عملکرد و سیر کاری خود را به سمت ترویج اصول دین و شناخت و معرفت نسبت به امام زمان (عج) سوق دهند.

رئیس شورای حوزه علمیه استان سمنان افزود: مسئولان باید در نظر داشته باشند که اگر می‌خواهیم فرهنگ عمومی در کشور اصلاح شود باید اعتقادات مردم نسبت به امام زمان (عج) و ولی زمان را به‌ویژه در بین جوانان که آینده‌سازان ایران اسلامی هستند، تقویت کنیم.

وی با بیان اینکه امروز اشاعه فرهنگ دینی و معرفت نسبت به امام زمان (عج) و ولی زمان پادزهر توطئه‌های فرهنگی دشمنان است، گفت: نباید به دشمن اجازه دهیم با انتشار شبهات دینی و نفوذ فرهنگی اذهان عمومی را منحرف کند.

آیت‌الله شاهچراغی با بیان اینکه باید به دنبال راه مقابله با توطئه‌های دشمنان به‌خصوص در حوزه دین و فرهنگ باشیم، تصریح کرد: همه ما در قبال این اصل مهم مسئول هستیم لیکن در زمان غیبت امام زمان (عج) همه ما موظفیم از رهبر معظم انقلاب اسلامی به‌مثابه ولی‌فقیه و سکان‌دار کشتی انقلاب پیروی کنیم.

نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان با بیان اینکه اگر می‌خواهیم فرهنگ عمومی در جامعه اصلاح شود باید اعتقادات مردم نسبت به امام زمان (عج) در جامعه را تقویت کنیم و به دشمنان انقلاب اسلامی اجازه ندهیم تا با انتشار شبهات دینی و نفوذ فرهنگی اذهان عمومی را منحرف و تشویش کنند، افزود: دشمنان حربه‌های متفاوتی برای نفوذ دارند که دو اصل مهم آن شکستن اتحاد، ایمان و اعتقاد مردم ایران محسوب می‌شوند لیکن باید هوشیار و در پناه ولایت‌فقیه، گوش‌به‌فرمان بود.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha