یکشنبه ۱۷ تیر ۱۴۰۳ |۳۰ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jul 7, 2024
رییس ستاد اقامه نماز مازندران

رئیس ستاد اقامه نماز مازندران با بیان این که تقویت فرهنگ اقامه نماز در جامعه بسیاری از آسیب ها و چالش ها را از جامعه دور خواهد کرد، گفت: اگر این فریضه مهم دینی باشد بسیاری از ناهنجاری ها و مشکلات اجتماعی که امروز در جامعه وجود دارد در جامعه کمرنگ خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از مازندران، حجت الاسلام عباسعلی ابراهیمی، رئیس ستاد اقامه نماز مازندران، امروز در سومین اجلاسیه استانی نماز در ساری با اشاره به این که در سه سال اخیر قبل از برگزاری اجلاسیه سراسری، پیش اجلاسیه هایی در استان های مختلف برگزار می شود، گفت: هر یک از این پیش اجلاسیه ها با یک موضوع مهم است تا راهکارهای لازم در اجلاسیه اصلی به منظور ترویج و گسترش فرهنگ نماز در جامعه مورد بررسی قرار گیرد.

وی با بیان این که اجلاسیه های استانی امسال با موضوع «نماز و فضای مجازی» در حال برگزاری است، خاطرنشان کرد: با توجه به فراگیر و گسترده شدن فضای مجازی، بهره گیری از این ظرفیت به منظور گسترش فرهنگ نماز در جامعه ضروری است.

حجت الاسلام ابراهیمی با بیان این که هر ساله اجلاسیه های استانی به منظور معطوف کردن برنامه های مسؤولان در گسترش فرهنگ نماز در جامعه برگزار می شود، خاطرنشان کرد: با توجه به اهمیت و کارکردهای فضای مجازی، محور اصلی اجلاسیه نماز این موضوع در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به این که در حال حاضر فضای مجازی به صورت گسترده در جامعه ما فراگیر شده است، تصریح کرد: این فرصتی که به وجود آمده می تواند ظرفیتی برای گسترش و نهادینه مبانی دینی به ویژه فرهنگ نماز در جامعه باشد.

حجت الاسلام ابراهیمی با بیان این که سبک شمردن نماز عواقب سنگینی برای جامعه اسلامی در پی خواهد داشت، تصریح کرد: باید از همه ظرفیت های موجود در جامعه برای گسترش این فضیلت الهی بهره گیریم.

رئیس ستاد اقامه نماز مازندران با اشاره به با اشاره به این که نماز تنها وسیله برای ارتباط معنوی با خداوند متعال است، تصریح کرد: یکی از وسایل سکونت خاطر و آرامش باطنی در انسان‌ها ازدواج و ذکر و یاد خداوند است.

وی با بیان این که خواندن نماز در رسیدن انسان به سعادت و تعالی حقیقی نقش بسیار تأثیرگذاری خواهد داشت، ادامه داد: خواندن نماز تسلیم شدن در برابر اراده الهی است، چون اقامه نماز سبب پاک شدن گناهان انسان می شود.

حجت الاسلام ابراهیمی با بیان این که تقویت فرهنگ اقامه نماز در جامعه بسیاری از آسیب ها و چالش ها را از جامعه دور خواهد کرد، خاطرنشان کرد: اگر این فریضه مهم دینی باشد بسیاری از ناهنجاری ها و مشکلات اجتماعی که امروز در جامعه وجود دارد در جامعه کمرنگ خواهد شد.

رئیس ستاد اقامه نماز مازندران با بیان این که همه دستگاه ها و نهادهای دینی و فرهنگی در ترویج و گسترش فرهنگ اقامه نماز در جامعه وظیفه دارند، خاطرنشان کرد: باید یک عزم عمومی به منظور گسترش این فرهنگ ارزشمند دینی و الهی در جامعه ایجاد شود.

حجت الاسلام ابراهیمی با اشاره به این که برنامه های دینی و فرهنگی در جامعه اسلامی باید به گونه ای باشد که روح معنویت نماز در جامعه کاملاً حاکم باشد، تصریح کرد: فرهنگ نماز کلید حل بسیاری از معضلات اجتماعی و فرهنگی است که باید بیشتر به آن توجه شود.

وی با اشاره به قيام و اقامه نماز امام حسين(ع) در ظهر عاشورا، گفت: قيام و اقامه نماز امام حسين(ع) در روز عاشورا تنها انجام يک وظيفه فردي نبود، بلکه احياي احکام دين و به خصوص نماز بود که مي‌رفت تا به نابودي و فراموشي برسد.

حجت الاسلام ابراهیمی، قدم اول در برپايي نماز را فرهنگ‌سازي دانست و تصریح کرد: نماز بايد به صورت يک فرهنگ درآيد تا دغدغه لحظه به لحظه آدمي شود و اين کار با برگزاري جلسات فرهنگ سازي و بهره گیری از ظرفیت های فرهنگی و دینی امکان پذیر خواهد بود.

وی، گام بعدي ترويج فرهنگ اقامه نماز را الگوسازي عنوان کرد و اظهار داشت: بايد از انبياء، ائمه معصومين(ع)، علما، فضلا و بزرگان دين الگوگيري کرد و اهتمام آنها در اقامه نماز را سرلوحه قرار داد و در مرحله بعد نوبت به رفتارسازي مي‌رسد مانند آنچه پيامبر(ص) در مرتب کردن صفوف نماز جماعت انجام مي‌داد.

حجت الاسلام ابراهیمی ادامه داد: نماز پايه‌اي است كه بسياري از موارد را مي‌توان با آن بنا كرد و حضور در نماز جماعت سبب سعادت دنيا و آخرت مي‌شود كه مي‌طلبد در جامعه اسلامي اقامه نماز مورد توجه قرار گيرد.

رئیس ستاد اقامه نماز مازندران با اشاره به این که اقامه نماز سبب مي‌شود كه انسان‌ در مسير صحيح پرستش پروردگار يكتا قرار گيرد و راه مستقيم و صحيح را طي كنند، گفت: بدون اقامه نماز در جامعه اسلامي تربيت به آن معناي واقعي كه مورد تاكيد قرآن كريم است، محقق نمي‌شود.

رئیس ستاد اقامه نماز مازندران خاطرنشان کرد: اقامه نماز ايجاد فرهنگ عبوديت و راز و نياز با پروردگار عالم آثار و بركات بي ‏پاياني براي جامعه و مناسبات اجتماعي و فردي دارد كه امنيت فكري و رواني از دستاوردهاي آن است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha