شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
آیت الله علم الهدی

حوزه/ نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی، رسالت امروز روحانیت را جهانی خواند و گفت: استاد، طلبه و حوزه انقلابی یعنی اینکه با توجه به موقعیت خاص اسلام در دنیا خود را برای خدمت به دین و امت آماده کند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از مشهد، آیت الله سید احمد علم الهدی، امروز در مراسم تجلیل از ممتازین و برترین‌های حوزه علمیه خراسان، در مدرسه علمیه عالی نواب مشهد، با بیان اینکه امروز روحانیت و حوزه های علمیه باید انقلابی باشند، گفت: حوزه، استاد و طلبه انقلابی یعنی با توجه به موقعیت خاص اسلام در دنیا خود را برای خدمت به دین و امت آماده کند.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی افزود: به طور طبیعی دنیای استکبار به این نتیجه رسیده که نمی توان با وجود اسلام ناب مانند گذشته به کار استکباری خود ادامه دهد و به همین علت هدفش براندازی اسلام است.

عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: باید به گونه ای بود که دشمن فکر نزدیک شدن به دین، انقلاب و حوزه های علمیه را نکند و طلبه به عنوان سرباز حضرت بقیة الله(عج) رسالت خود را انجام دهد.

عضو شورای عالی حوزه علمیه خراسان به تجلیل از ممتازین و برترین های این حوزه اشاره و ابراز کرد: عالی ترین تقدیر طلاب این است که وجود مقدس حضرت ولی عصر(عج) به آنان توجه داشته باشند.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با بیان اینکه نظام اسلامی موجب دگرگونی اجتماعی و تحول در موقعیت جهانی خود شد، خاطر نشان کرد: اسلامی که آن روز تنها در حد مسجد و حسینیه بود به عنوان برهم زننده معادلات سیاسی و اجتماعی دنیا شناخته شد.

وی همچنین، با بیان اینکه «رسول» عنوان جریانی است و سرنوشت جوامع انسانی با آن ارتباط دارد، ابراز کرد: سرنوشت انسان ها با جریان رسالت الهی ارتباط دارد که آنان را به عنوان موجود و بنده ای خاص بالا می برد و در زندگی شان نتیجه بخش است.

عضو مجلس خبرگان رهبری با این نتیجه گیری که امروز جریان رسالت در امت انسانی بر عهده روحانیت است و با سرنوشت امت رابطه مستقیم دارد، اظهار کرد: این رسالت با زندگی افراد همراه است و به همین علت تحولات آن باید منطبق با حوزه ای که زندگی اجتماعی مردم رشد یافته، گسترش یابد.

عضو شورای عالی حوزه علمیه خراسان تاکید کرد: جریان رسالت که در سرنوشت اجتماع تاثیر دارد، باید به اندازه توسعه جوامع گسترش یابد.

آیت الله علم الهدی با بیان اینکه امروز وضع حوزه های علمیه از نظر ایفای رسالت الهی در هدایت امت و جامعه بسیار متفاوت است، اظهار کرد: روحانیت امروز با قبل از پیروزی انقلاب متفاوت است و رابطه مردم با دین و حضور آن در شئون مختلف با گذشته قابل مقایسه نیست.

انتهای پیام/313/25

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha