شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
آیت الله نوری همدانی

حوزه/ حضرت آیت الله نوری همدانی بستن درب مساجد را مصداق بارز منکر دانستند و بر ابراز حساسیت نسبت به این عمل تا رسیدن به نتیجه تأکید کردند.

به گزارش خبرگزاری«حوزه» به نقل از شفقنا، حضرت آیت الله نوری همدانی در دیدار جمعی از نمازگزاران مسجد جامع نور ولایت واقع در سوهانک تهران که یک ماه پیش توسط رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) پلمب شد،امر به معروف و نهی از منکر را از موضوعات مهم در اسلام دانستند و اظهار داشتند: هر مسلمانی وظیفه دارد معروف و منکر را به صورت قلبی شناخته و نسبت به ترک معروف و انجام منکر بی تفاوت نباشد، بلکه با زبان خود مردم را هدایت کرده و در صورت قدرت، جلوی منکر را گرفته و معروف را احیا کند.

ایشان با اشاره به سخنی از امیرمؤمنان(ع) در نهج البلاغه درباره اهمیت امر به معروف و نهی از منکر، گفتند: پیشوای اول شیعیان می فرماید: هرکس منکری را ببیند و به آن بی تفاوت باشد، همانند مرده است.

حضرت آیت الله نوری همدانی با بیان اینکه باید ارزشها را در اسلام شناخت و در مسیر معرفی آن گام برداشت، به اهمیت فریضه امر به معروف و نهی از منکر پرداختند و خاطرنشان کردند: جهاد در برابر امر به معروف و نهی از منکر همانند قطره ای در برابر دریاست.

معظم له با ذکر این مطلب که مسجد متعلق به خداست و در ملکیت افراد قرار ندارد، گفتند: شخصی که مسجدی را می سازد یا وقف می کند در حقیقت آن را از ملکیت خود خارج ساخته است، بنابراین کسی حق ندارد درب مسجد را ببندد یا پلمب کند.

این مرجع تقلید خطاب به نمازگزاران شرکت کننده در این دیدار، بیان داشتند: شما در برابر منکری قرار گرفته اید و نباید مقابل آن سکوت کنید.

ایشان افزودند: این مسجد براساس گزارشاتی که رسیده، محل اجتماعات بزرگ است که نباید بسته بماند و باید هرچه زودتر باز شود. حضور شما نمازگزاران در این دیدار نشان دهنده حساسیت شما به وجود منکر و قابل ستایش است.

حضرت آیت الله نوری همدانی در پایان یادآور شدند: دو روز قبل پرویز فتاح، رئیس کمیته امداد امام خمینی، به ملاقات بنده آمد و قول داد در بازگشت، این مسجد را باز کند، اگر چنانچه این قول ایشان عملی نشود، اقدام خواهیم کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha