جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام لطیف صادقی - معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران

حوزه/ معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران با بیان این که وحدت و همدلی مهم ترین راه خنثی سازی توطئه های دشمنان است، افزود: امت اسلامی باید از هر گونه اختلاف نظر میان خود به شدت پرهیز کنند.

حجت الاسلام لطیف صادقی، معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مازندران با گرامیداشت هفته وحدت، این هفته را فرصتی برای تقویت و گسترش وحدت و همدلی میان امت اسلامی دانست.

استاد حوزه علمیه مازندران در ادامه سخنان خود با بیان این که وحدت و همدلی مهم ترین راه خنثی سازی توطئه های دشمنان است، افزود: امت اسلامی باید از هر گونه اختلاف نظر میان خود به شدت پرهیز کنند.

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که ضرورت توجه به اشتراکات داخلی باید بیشتر مورد توجه امت اسلامی باشد، خاطرنشان کرد: کلام الهی و سیره نبوی باید محور وحدت امت اسلامی قرار گیرد.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که امت اسلامی باید از هر گونه افکار و اعمالی که موجب خدشه دار عزت امت اسلامی می شود پرهیز کنند، خاطرنشان کرد: امروز وحدت و همدلی بین مذاهب اسلامی راهکاری عملی برای مقابله با هجمه های گسترده دشمنان است.

حجت الاسلام صادقی با تأکید براین که امت اسلامی باید هوشمندی و بصیرت خود را در برابر توطئه های دشمنان حفظ کنند، ادامه داد: به حتم تفرقه بین شیعه و سنی خاری بر چشم دشمنان امت اسلامی است.

وی با بیان این که اختلاف و تفرقه میان در اسلام هیچ جایگاهی نداشته و ندارد، گفت: امروز تقریب مذاهب اسلامی یکی از مهم ترین ضرورت های دنیای اسلام است که باید مورد توجه همه کشورهای اسلامی قرار گیرد.

استاد حوزه علمیه مازندران همچنین از امام خمینی(ره)  به عنوان پرچم دار وحدت در جهان یاد کرد و با بیان این که بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی در زمان حیات خود قدم های بزرگی برای وحدت امت اسلامی برداشتند، تصریح کرد: وحدت اسلامی یکی از مهم ترین مبانی اندیشه های امام محسوب می شود.

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران با بیان این که امروز اسلام جهان مدار شده و همین مسأله موجب عصبانیت دشمنان را فراهم کرده اند، افزود: گسترش روز افزون اسلام در جهان موجب وحشت کفار و اسلام ستیزان شده است.

حجت الاسلام صادقی بر ضرورت حفظ هوشیاری امت اسلامی در برابر آتش فتنه و تفرقه دشمنان در میان امت اسلامی تأکید کرد و گفت: متأسفانه به دلیل عدم توجه سران خودفروخته کشورهای اسلامی منطقه به مسأله جهان اسلام، شاهد شعله ور شدن هر روز آتش کینه و تفرقه در میان امت اسلامی هستیم.

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران با بیان این که دشمنان همواره به دنبال برجسته کردن برخی اختلاف نظرهای سطحی میان شیعه و سنی هستند، گفت: حفظ وحدت و انسجام و تأکید بر تشکیل امت واحده بهترین راه مقابله با توطئه نفوذ دشمن است.

وی با اشاره به این که دشمنان شیعه و سنی واحد هستند، خاطرنشان کرد: دشمنان و بدخواهان اسلامی همه توان خود را برای تضعیف و نابودی امت اسلام به کار گرفته اند و از نظر آنها شیعه و سنی هیچ فرقی با هم ندارند.

استاد حوزه علمیه مازندران بر ضرورت هوشیار علمای کشورهای اسلامی در برابر توطئه های خطرناک دشمنان تأکید کرد و گفت: در شرایط امروز جهان اسلام نقش علما و بزرگان دینی در روشنگری و آگاهی بخشی مسلمانان نقش بسیار مهمی ایفا می کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha