پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
مولوی غلام حیدر فاروقی، امام جمعه اهل سنت شهرستان بیرجند

حوزه/ امام جمعه اهل سنت بیرجند با اشاره به این که دشمن در کمین امت اسلامی است، تصریح کرد: اگر وحدت نباشد بزرگی و عزت مسلمانان آسیب می بیند.

مولوی فاروقی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در بیرجند ضمن تبریک میلاد رسول اکرم(ص) و هفته وحدت، اظهار کرد: امروزه شاهد آن هستیم که هزاران انسان بی گناه و مسلمان در گوشه و کنار جهان قتل عام می شوند، جنایات هولناکی علیه مسلمان ها صورت می گیرد و با وجود جمعیت میلیاردی مسلمانان در جهان، آنان توان دفاع از حریم خود و اسلام را ندارند.

وی افزود: علت این موضوع آن است که طبق آیه قرآن خود مسلمانان در عمل، گفتار، کردار و رفتار خویش تغییر و تحول ایجاد می کنند لذا این تغییر و تحول که در مسلمانان ایجاد شده علت ضعف مسلمانان است.

امام جمعه اهل سنت بیرجند تصریح کرد: امروزه اگر مسلمانان به قرآن چنگ بزنند همان عزت و شوکت و عظمتی که در صدر اسلام داشته اند خداوند به آنان خواهد داد چرا که وعده خدا حق است.

مولوی فاروقی، تمسک به قرآن و عمل به آن را، یکی از راه های نجات مسلمانان دانست و خاطرنشان کرد: آنچه مسلم است آن است که اگر مسلمانان به آن چنگ بزنند از فتنه ها نجات پیدا می کنند.

وی با بیان این که دومین راه نجات مسلمانان، تمسک به سیره پیامبر(ص) است، ادامه داد: از دیگر راه های وحدت و اتحاد مسلمانان در برابر دشمنان اسلام این است که ما باید همدیگر را دوست داشته و با دوری از عداوت و کینه به همدیگر مهر بورزیم.

مولوی فاروقی تکیه بر مشترکات و تحمل اختلافات، دارا بودن سعه صدر و مدارا، داشتن تعاون و همکاری با یکدیگر، داشتن احترام متقابل نسبت به یکدیگر، عدم توهین به مقدسات یکدیگر، عدالت و مساوات، عدم سوء ظن و گمان بد نسبت به یکدیگر، پرهیز از مطرح کردن روایات ضعیف تاریخی علیه وحدت و انسجام مسلمانان، پرهیز از افراط و تفریط و اعمال تحریک آمیز، چشم پوشی از مسائلی که مطرح کردن آن بی نتیجه است، جلوگیری از تبلیغات منفی نسبت به اعتقادات و مذاهب یکدیگر و رفتار مسالمت آمیز نسبت به یکدیگر را؛ ازجمله راهکارهای موثر برای ایجاد وحدت عملی در  جامعه برشمرد.

وی همچنین ازعمل به قرآن به عنوان تنها راه نجات مسلمانان یاد کرد و گفت: همان طور که در آیات و روایات نیز به آن اشاره  شده، اصحاب و یاران رسول خدا(ص) پروانه وار دور ایشان می گشتند و حتی اجازه نمی دادند که قطره آب وضوی پیامبر(ص) بر زمین بریزد و اینچنین شیفته ایشان بوده و سعی می کردند در عمل به سنت پیامبر(ص) از یکدیگر سبقت بگیرند.

مولوی فاروقی ادامه داد: امروزاگر مسلمانان به قرآن و سنت و سیره پیامبر(ص) عمل می کردند هرگز ما شاهد این وحشی گری ها و کشتارهای بی رحمانه که متاسفانه همین کشتارها به نام اسلام انجام می شود نبودیم.

ایجاد اختلاف و جنگ های فرقه ای استعمارگران، برای چپاول است

وی با بیان این که در حقیقت اسلام می رفت که تمام کشورهای اروپایی را تحت پوشش خود قرار دهد، عنوان کرد: آماری که قبل از جنگ های فرقه ای نشان می دهد، سالی حداقل 20 هزار نفر در آمریکا مسلمان می شدند همه تشنه اسلام بودند اما متاسفانه ابرقدرت های استعمار که از اسلام و مسلمانان وحشت دارند و می ترسند که اگر مسلمانان سر سفره واحدی بنشینند، آن وقت خبری از چپاول و استعمار آنها نخواهد بود، آمدند و اولین کاری که برای رسیدن به اهداف پلیدشان انجام دادند، ایجاد جنگ های فرقه ای بود و در بین مسلمانان اختلاف ایجاد کردند.

امام جمعه اهل سنت بیرجند با اشاره به این که امروز اگر ما مسلمانان در کنار یکدیگر باشیم و کبر و کینه و عداوتی که در قلبمان هست، بیرون بریزیم، هیچ وقت این مصیبت ها را نخواهیم داشت، تاکید کرد: تمام مصیبت هایی که امروز مسلمانان با آن دست و پنجه نرم می کنند به دلیل اختلاف بین مسلمانان و عدم عمل به دستورات قرآن و دور شدن از سیره پیامبر(ص) است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha