جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حجت الاسلام والمسلمین رضا خدری-مدیر حوزه بوشهر

حوزه/ مدیر حوزه علمیه استان بوشهر گفت: امروز پيروزى عظيم جبهه مقاومت بر تکفیری ها و داعشی ها با وحدت ملت هاى مسلمان شیعه و سنی از چند ملیت ايران، سوريه، لبنان، افغانستان، پاكستان و عراق محقق شده است و این الگوى خوبى است براى اتحاد همه جوامع اسلامى که امیدواریم به زودی محقق و زمینه ساز ظهور حضرت ولی عصر(عج) شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر حجت الاسلام والمسلمین رضا خدری، امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به هفته وحدت به تبیین اهمیت وحدت جهان اسلام و روشن بینی امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری پرداخت و گفت: پس از قرنها از دوران پیامبر به فضل الهى تشكيل تمدن عظيم اسلامى علي‌رغم ميل بدخواهان و دشمنان كينه‌ورز امت اسلام و ملت ايران، كليد خورده است كه تحقق این هدف، فقط با اتحاد جهان اسلام ممکن می شود.

مدیر حوزه علمیه استان بوشهر افزود: دنیای کفر و استکبار و صهيونيزم، وحدت و مقاومت جهان اسلام را مزاحم منافع خود می دانند از این رو بيشترين نقشه ها و توطئه‌های خود را متوجه در هم شكستن وحدت جهان اسلام کرده اند.

وی ادامه داد: دشمنان اسلام از یک سو سلفى‌گرى و ترويج انديشه‌هاى پوسيده وهابيت، و از سوی دیگر شيعه ‌نمايان انگليسى را تقویت می کنند تا تفرقه و اختلاف بیشتر، و آتش فتنه ها برافروخته تر شود.

حجت الاسلام والمسلمین خدری با بیان اینکه اتحاد همیشه نیاز شدید دنیای اسلام بوده است، ابراز داشت: در این باره قرآن هم به آن دستور داده؛ «و اعتصموا بحبل الله جمیعا و لا تفرقوا».

وی، وحدت را به معنای تکیه بر مشترکات دانست و افزود: نقاط اشتراك ما بيشتر از نقاط افتراق است، به این معنا که همه مسلمانان، خداى واحد، قبله واحد، پيامبر واحد، احكام و نماز و روزه و زكات و حج اعتقاد دارند.

مدیر حوزه علمیه استان بوشهر با بیان اینکه ما مهمترین نقطه وحدت آفرین را داریم و آن وجود مقدس پیامبر اکرم (ص) است گفت: امروز پيروزى عظيم جبهه مقاومت بر تکفیری ها و داعشی ها با وحدت ملت هاى مسلمان شعیه و سنی از چند ملیت ايران، سوريه، لبنان، افغانستان، پاكستان و عراق محقق شده است و این الگوى خوبى است براى اتحاد همه جوامع اسلامى که امیدواریم به زودی محقق، و زمینه ساز ظهور حضرت ولی عصر(عج) شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha