جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام معصومی، ممتاز آموزشی

حوزه/ ممتاز آموزشی سطح چهار حوزه علمیه خراسان، گفت: یکی از انگیزه‌بخش‌ترین کارها برای طلاب، همین است که قشر نخبه به عنوان سرمایه‌های حوزه و الگوهای تحصیلی و علمی طلاب معرفی شوند و از آنان در تدریس و امور مربوط به شئون روحانیت بیشتر بهره برده شود.

حجت‌الاسلام میرمحمد معصومی، به عنوان ممتاز آموزشی در سطح چهار حوزه علمیه خراسان در گفت‌وگو با خبرگزاری «حوزه» در مشهد، با اشاره به اینکه این حوزه به عنوان حوزه‌ای کهن، انقلابی و دارای ویژگی‌های برجسته، از علما و بزرگان ممتازی برخوردار بوده و هست که در رشد و ارتقای علمی این سرزمین موثر است، گفت: حضور چهره‌های علمی و طلاب مستعد و کوشا و نیز برنامه‌های تحوّلی سال‌های اخیر موجب شده که حوزه علمیه خراسان با برنامه‌ریزی‌های دقیق برای رسیدن به حوزه‌ای مطلوب و در تراز تمدّن اسلامی، گام‌هایی اساسی بردارد که بی‌شک در آینده شاهد نتیجه‌بخشی آن خواهیم بود.

وی با اشاره به اهمیت توجه نسبت به نخبگان و استعدادهای آموزشی و پژوهشی حوزه، خطاب به مسئولان گفت: یکی از انگیزه‌بخش‌ترین کارها برای طلاب همین است که قشر نخبه به عنوان سرمایه‌های حوزه و الگوهای تحصیلی و علمی طلاب معرفی شوند و از آنان در تدریس و امور مربوط به شئون روحانیت بیشتر بهره برده شود.

این ممتاز علمی حوزه علمیه خراسان، با اشاره به ضرورت به‌روز بودن طلاب و توجه به مسائل مبتلابه، خاطرنشان کرد: در وضعیت امروز که همه دشمنان با رویکرد از بین بردن اسلام ناب با یکدیگر متحد شده و به دنبال غارت انسانیت هستند، حوزه‌های علمیه باید با همه استعداد،‌ ظرفیت و بهره‌گیری از تمام ابزارهای تبلیغی روز، از جمله فضای مجازی که همواره مورد تأکید ویژه‌ حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای هم بوده، برای مقابله با آنان وارد عرصه شود.

وی افزود: این تقابل دینی و فرهنگی به آموزش‌های به‌روز و تربیت افرادی توانا نیاز دارد؛ زیرا در غیر این صورت دشمن که برای به انحراف کشیدن جوانان، میلیاردها دلار هزینه کرده است، به مقصود خواهد رسید.

حجت‌الاسلام معصومی، در ادامه با اشاره به فعالیت‌های تحولی حوزه علمیه خراسان، یادآور شد: اقدامات تحوّلی بسیار مثبتی به خصوص در نظام آموزشی و پژوهشي  انجام شده که امید است با تقویت و حمايت مديران حوزه، شاهد ارتقای همه‌جانبه این کانون علمی جهان تشیّع باشیم.

وی درباره مدرک‌گرایی در حوزه علمیه نیز ابراز کرد: اعطای مدرک تحصیلی به عنوان ابزاری برای سنجش سطح علمی طلاب، چنانچه از قدیم الأیام در قالب اجازۀ اجتهاد، روایت و ... مرسوم بوده، خوب است و هرچند هدف و غایت تلاش علمی یک طلبه نباید مدرک باشد، اما متولّیان حوزه شايسته است بعد از ارزیابی دقیق بنیه‌ علمی، با اعطای مدارک و مدارج تحصیلی متناسب، علاوه بر تقویت انگیزه و فضای رقابتی میان طلاب، زمینه فعالیت اجتماعی و علمی مؤثّرتر این عزیزان را در محیط‌های گوناگون فراهم کنند.

 انتهای پیام/313/25

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • قباد IR ۱۲:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۶
    0 0
    سلام
  • محمدرضا قباد IR ۱۵:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۵
    0 0
    سلام این آقا دایی منه به خودم افتخار میکنم که همچین دایی دارم