پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
اختتامیه دومین جشنواره علامه حلی در خوزستان

حوزه/ دومین جشنواره استانی علامه حلی خوزستان، با تقدیر از ۳۲ اثر برگزیده به کار خود پایان داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، دومین جشنواره استانی علامه حلی، با تقدیر از ۳۲ اثر برگزیده از بین ۱۴۴۰ مقالات ارسالی، به کار خود پایان داد.

در این جشنواره، حجت الاسلام مازنی، مدیر ترویج و پژوهش حوزه‌های علمیه کشور، با بیان اینکه جشنواره علامه حلی، بنیه علمی‌پژوهشی طلاب جوان را تقویت کرد، اظهار کرد: با برگزاری این جشنواره، خیزشی بزرگ در امر پژوهش طلاب جوان اتفاق افتاد که ان‌شاءالله در نظر داریم با اجرای برنامه‌هایی گسترده، این خیزش علمی به تحولی نو در امر آموزش‌ِ پژوهش‌محور منجر شود.

وی، یکی از کارکردهای مهم جشنواره علامه حلی را شناسایی نخبگان جوان عنوان کرد و گفت: از اهداف و سیاست‌های کلان جشنواره علامه حلی، شناسایی نخبگان و حمایت از آنها، شناخت نیازمندی‌ها و توجه به اولویت‌های پژوهش بودند که ان‌شاءالله در استان خوزستان، ویژه برنامه‌هایی خاص با هدف شناسایی استعدادهای ناب در حال تدارک و اجراست.

*توجه به پژوهش در حوزه‌های علمیه از واجبات است

آیت‌الله موسوی‌جزایری، به‌عنوان سخنران اصلی این همایش، با ابراز خرسندی از برگزاری جشنواره‌های استانی علامه حلی، اظهار کرد: خوشبختانه با برگزاری این جشنواره، شاهد رونق مضاعفی در حوزه‌های علمیه کشور به‌ویژه در استان خوزستان بودیم، به‌طوری‌که بر اساس آمار موجود، رتبه پژوهشی استان در زمینه تعداد مقالات ارسالی از ۹ به ۳ کشوری ارتقا یافت و این نشان از اهمیت جشنواره علامه حلی دارد.

نماینده ولی فقیه در خوزستان، توجه به امر پژوهش در حوزه‌های علمیه را یکی از واجبات علمی خواند و تصریح کرد: اگر پژوهش نباشد، پیشرفت علمی هم حاصل نخواهد بود، چراکه فقط با آموزش پژوهش‌محور می‌توان به ابواب علم دست‌یافت.

*رشد ۲ برابری مشارکت طلاب جوان در دومین جشنواره استانی علامه حلی

حجت الاسلام افضلی، معاون پژوهش حوزه علمیه خوزستان، نیز با اشاره به تعداد مقالات ارسال به دومین جشنواره استانی علامه حلی، گفت: از بین ۱۴۴۰  آثار ارسال شده به دبیرخانه جشنواره، ۳۲ اثر حائز رتبه برتر شدند که ۱۹ اثر متعلق به خواهران و مابقی از سوی برادران بودند.

وی با اشاره به رشد ۲ برابری مشارکت طلاب در جشنواره علامه حلی، بیان داشت: در سال نخست جشنواره، چیزی حدود ۶۷۰ اثر به دبیرخانه استانی ارسال شد، اما در سال دوم این آمار به بیش از ۱۴۰۰ اثر رسید که این مسأله نشان از رشد ۲ برابری مشارکت طلاب در جشنواره دارد.

خاطرنشان می شود: در پایان این مراسم، جوایزی نفیس به برگزیدگان دومین مرحله استانی جشنواره علامه حلی، اهدا و از آنها تقدیر شد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha