سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
مدیر مدرسه علمیه خواهران فاطمه الزهرا تنکابن

حوزه/ طلاب باید سطح معرفت و بصیرت سیاسی و دینی خود را با مبنا قرار دادن آموزه های قرآن ارتقا داده و از هرگونه اختلاف، تفرقه افکنی و یا غلو گرائی در هر مذهبی جلوگیری نموده تا با حفظ وحدت بین برادران مسلمان و تقریب مذاهب اسلامی، هر روز بر قدرت اسلام افزوده و دشمنان را نابود نمایند.

خانم زهرا هدایتی همت مدیر مدرسه علمیه خواهران فاطمه الزهرا(س) شیرود تنکابن در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» به مناسبت هفته وحدت در مورد نقش ولادت حضرت محمد مصطفی (ص) در همبستگی میان مذاهب و جوامع اسلامی بیان کرد: حضرت محمد (ص) بشارت دهنده گفتمان صلح و عدالت در جهان و شخصیت والای ایشان محور اجتماع، اتحاد و همبستگی مسلمانان و مذاهب می باشد؛ لذا مسلمانان  می توانند با الگو گیری از سیره و سنت رسول اکرم(ص) در مسیر دستیابی به زندگی مسالمت آمیز گام بردارند.

وی در خصوص تاثیر هفته وحدت در همدلی مسلمانان و وحدت و انسجام امت اسلامی، گفت: رمز موفقیت مسلمانان در دوران فتنه ها و مصیبت های دشوار، قرار گرفتن در سایه وحدت اسلامی است و تفرقه انسان ها را از هویت و تعالیم اسلامی دور می کند، بنابراین اگر مسلمانان جهان اعم از شیعه و سنی بر اساس مشترکات اسلام به امتی واحد تبدیل شوند، هیچ دشمنی یارای مقابله با این زنجیره اسلامی را نخواهد داشت.

مدیر مدرسه علمیه خواهران شیرود ادامه داد: یکی از دستاوردهای هفته وحدت، حفظ اتحاد بین مذاهب مختلف اسلام است و یکی از مهمترین راهکار ها برای از بین بردن  طرح هایی که در اردوی دشمن برای مسلمانان برنامه ریزی شده از جمله دامن زدن به جنگ های مذهبی و فرقه ای در درون جهان اسلام، تقویت جنگ های نژادی و ملیتی، ایجاد اختلاف بین شیعه و سنی و تجزیه جهان اسلام، حفظ وحدت است.

وی با اشاره به تاثیر وحدت بین مسلمین در تحقق آرمان‌های اسلامی مانند آرمان فلسطین، افزود:  آنچه امروزه باعث شکست سیاست های یک جانبه آمریکا و اسرائیل در خاورمیانه و حتی در کشورهای حوزه آمریکای لاتین شده، بیداری اسلامی است که روز به روز میان اقشار مختلف مردم نمود بیشتری می کند و این بیداری که با تاسی از آرمان های والای انقلاب اسلامی و با تکیه بر قرآن و شعائر اسلامی حاصل شده است، ثمره اتحاد عمیق  ملت های جهان علی الخصوص مسلمانان می باشد که توانستند با این امر، سرنوشت خودشان را تغییر دهند.

وی افزود: طلاب باید سطح معرفت و بصیرت سیاسی و دینی خود را با مبنا قرار دادن آموزه های قرآن ارتقا داده و از هرگونه اختلاف، تفرقه افکنی و یا غلو گرائی در هر مذهبی جلوگیری نموده تا با حفظ وحدت بین برادران مسلمان و تقریب مذاهب اسلامی، هر روز بر قدرت اسلام افزوده و دشمنان را نابود نمایند.

هدایتی، همت در پایان با اشاره به وظایف طلاب در هفته وحدت، خاطر نشان کرد: ابلاغ پیام همبستگی و اتحاد در منابر عمومی، پایگاه های مذهبی، مراکز تعلیم و تربیت، حضور پر ثمر و مفید در فضای مجازی و... از جمله وظایف طلاب می باشد.

انتهای پیام۳۱۳/۴۸

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha