شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
خواهران

حوزه/ مدیر حوزه علمیه خواهران اصفهان از اعزام بانوان طلبه به بیش از ۵۰۰ مدرسه دخترانه آموزش و پرورش، برای بیان احکام و اقامه نماز جماعت خبر داد.

به گزارش خبرگزاری«حوزه» از اصفهان، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمهدی ابطحی،صبح امروز در مراسم افتتاح مدرسه علمیه خواهران کوثر اصفهان، ضمن تبریک میلاد با سعادت حضرت محمد(ص) و امام جعفر صادق(ع) و هفته وحدت بیان کرد: مدرسه علمیه خواهران کوثر سالیان زیادی با مشکلات زیادی از جمله فضای آموزشی محدود درگیر بود و به همین دلیل انجام کار آموزشی با مشکلات بسیار زیادی مواجه شده بود تا زمانی که یکی از خیران استان، زمینی را به حوزه علمیه خواهران اهدا کرد و در نهایت نیز این مدرسه علمیه خواهران ساخته شد.

وی با بیان اینکه آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی و آيت‌الله العظمی سیستانی با ساخت مدرسه علمیه خواهران در این زمین موافقت کردند، افزود: این مدرسه دارای ۹ کلاس آموزشی استاندارد، ۴ اتاق اداری، مهدکودک و اتاق نگهبان است و در مجموع زیر بنای این مدرسه حدود ۱۸۰۰ متر است.

مدیر حوزه علمیه خواهران اصفهان اظهار کرد: در ساخت همه مدارس علمیه خواهران استان اصفهان، حدود ۴۰ تا ۵۰ درصد از تمام هزینه‌ها را خیران پرداخت کرده‌اند و مابقی هزینه‌ها توسط مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران پرداخت شده است.

وی ادامه داد: در استان اصفهان استقبال بسیار خوبی از ساخت حوزه‌های علمیه خواهران شده است و در این استان با حدود ۵ میلیون جمعیت حدود ۶۰ مدرسه علمیه خواهران وجود دارد که نشان دهنده و بیانگر استقبال مردم از حوزه‌های علمیه خواهران است.

حجت‌الاسلام والمسلمین ابطحی خاطرنشان کرد: نیمی از جامعه را بانوان تشکیل می‌دهند و همچنین این بانوان در نیم دیگر نیز تاثیر گذار هستند؛ همچنین حدود ۷ هزار طلبه خواهر در استان اصفهان مشغول به تحصیل هستند که این مایه افتحار است.

وی افزود: بیان احکام و معارف الهی برای بانوان توسط خواهران طلبه بسیار تاثیر گذار است و هم‌اکنون در استان اصفهان حدود ۲هزار خواهر طلبه مبلغه وجود دارد که به انجام فعالیت‌های فرهنگی مشغول هستند.

مدیر حوزه علمیه خواهران اصفهان تصریح کرد:امروزه در بیش از ۵۰۰ مدرسه دخترانه آموزش و پرورش، بانوان طلبه برای بیان احکام و اقامه نماز جماعت اعزام می‌شوند و این بسیار تاثیر گذار خواهد بود و خوشبختانه بانوان طلبه و حوزه‌های علمیه خواهران درخشش بی‌نظیری داشته‌اند.

وی ادامه داد: درخشش حوزه‌های علمیه خواهران به گونه‌ای بوده است، که مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی) در مورد حوزه‌های علمیه خواهران فرموده‌اند که پدیده حوزه‌های علمیه خواهران پدیده‌ بسیار مبارک و عظیمی است و برای انقلاب آبرو است؛ همچنین آيت‌الله العظمی مکارم شیرازی، از حوزه‌های علمیه خواهران به عنوان شجره‌ طیبه‌ای که رو به رشد و نموّ است، تعبیر کردند و این سخنان بیانگر پیشرفت‌های حوزه‌های علمیه خواهران است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha