شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
آل هاشم

حوزه/ نماینده ولی ‌فقیه در استان آذربایجان شرقی گفت: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی حرکت‌ های بسیار خوبی در زمینه فعالیت ‌های قرآنی و دینی صورت گرفته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از تبریز، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل هاشم امام جمعه تبریز، شب گذشته در دیدار با اعضای ستاد اجرایی دومین جشنواره سراسری آواها و نغمات دینی آیات «ترنم آسمانی» گفت: در مقام مقایسه با زمان قبل از انقلاب و بعد از انقلاب و تا زمان حال حرکت‌ های بسیار خوبی در زمینه قرآن و فعالیت‌ های دینی صورت گرفته است، ولی برای عظمت قرآن حرکت‌های موجود در جامعه باز هم کم است و باید با هماهنگی هرچه بیشتر سازمان ‌های ذیربط این حرکت ‌ها به تعالی هرچه بیشتر برسد.

وی بر ضرورت توسعه فرهنگ قرآنی در جامعه تاکید کرد و گفت: باید با برگزاری برنامه های گسترده و با حضور افراد متخصص نسبت به تبیین فرهنگ قرآنی در جامعه تلاش کرد.

همچنین محمدمحمدپور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان ‌شرقی در این دیدار با اشاره به اینکه برگزاری این جشنواره بازتاب بسیاری در سطح کشور داشته است، تصریح کرد: گروه‌های هنری که در زمینه تولید آثار فرهنگی و دینی فعال نبودند به شرکت در این جشنواره مبادرت کرده و آثار ارزشمندی به جشنواره ارسال کردند.

سید محمد حسین بلاغی دبیر اجرایی این جشنواره نیز از رشد 60 درصدی آثار رسیده به این جشنواره خبر داد و عنوان کرد: در اولین دوره جشنواره 178 اثر به دبیرخانه این جشنواره رسیده بود که آثار قابل قبول و خوبی در عرصه فرهنگی و دینی به شمار می آمدند اما امسال با وقفه یک ساله‌ ای که در برگزاری این جشنواره به وجود آمد آثار ارسالی قابل مقایسه با سال اول نبود و آثار رشد چشمگیری داشته اند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha