جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
تصاویر/ دیدار دبیر ستاد عالی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد با علما

حوزه/ نماینده آیت الله العظمی سیستانی گفت: متاسفانه در مسائل جنبی ورود زیادی داشته ایم، ولی کمتر توجهی به مسایل پایه‏ ای و بنیادین شده است؛ باید برنامه ریزی کرده و سیستماتیک رفتار کنیم، ائمه(ع) معارف بسیاری به ما ارائه کردند که از آن به درستی استفاده نکردیم.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین شهرستانی امروز در دیدار با دبیر ستاد عالی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور گفت: فعالیت های خوبی در مساجد صورت گرفته است، ولی جای یک برنامه مهم هنوز در مساجد به شکلی که بایدو شاید پر نشده  و آن فعالیت فرهنگی با محوریت منابع عظیم دینی است.

وی افزود: برنامههای فرهنگی دامنه اثرگذاری بسیاری در اجتماع دارند زیرا امروزه مشاهده می شود که برخی الگوسازی هایی که در یک فیلم یا سریال انجام می شود، بسیار قوی تر از مسایل دیگر اثرگذار است.

حجت الاسلام والمسلمین شهرستانی اظهارکرد: معارف اهل بیت(ع) دارای مفاهیم بسیار با ارزشی هستندکه باید در مساجد آنها را پیگیری و منتشر کنیم که متاسفانه هنوز در این عرصه به جای یکه باید نرسیده ایم.

نماینده آیت الله العظمی سیستانی اظهارکرد: سرمایه عظیمی به نام صحیفه سجادیه و نهج البلاغه دراختیار ما است؛ ولی قدر آن را نمی دانیم، اگر همین سرمایه در دست غربی ها بود با آن چه ها که نمی کردند.

وی گفت: متاسفانه در مسائل جنبی ورود زیادی داشته ایم، ولی کمتر توجهی به مسایل پایه ‏ای و بنیادین  شده است؛ باید برنامه ریزی کرده و سیستماتیک رفتار کنیم، ائمه(ع) معارف بسیاری به ما ارائه کردند که متاسفانه از آن به درستی استفاده نکردیم.

حجت الاسلام والمسلمین شهرستانی اظهارکرد: باید معارف اهل بیت(ع) را با محوریت مساجد به مردم معرفی کنیم و در این راستا کانون های مساجد وظیفه مهمی دارند که نباید از آن بگذریم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha