جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
آیت الله موسوی جزایری ، نماینده ولی فقیه در خوزستان و امام جمعه اهواز

حوزه/ امام جمعه اهواز، اساس حرکت تمدن نوین اسلامی را حوزه‌های علمیه و مراکز تصمیم‌گیری فرهنگی دانست و تصریح کرد: باید با همه قوا در این راستا گام برداشت و ضروری است که دولت و نظام اسلامی همه امکانات لازم را در اختیار حوزه‌های علمیه قرار دهد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، آیت الله سید محمدعلی موسوی جزایری، نماینده ولی‌فقیه در خوزستان، امروز در آیین تودیع و معارفه رئیس دفتر تبلیغات اسلامی نمایندگی خوزستان، با بیان اینکه فعالیت‌های بسیار خوبی در زمینه تولید علم، اقدامات تربیتی و توسعه حوزه‌های علمیه صورت گرفته است، گفت: حوزه‌های علمیه از ابتدای انقلاب تا به امروز خدمات بسیاری زیادی را به جامعه کرده است، اما وقتی حرف از تمدن سازی نوین اسلامی به میان آمد این قول را به جهانیان دادیم که تمدنی پیشرفته بر اساس موازین اسلامی، راه‌اندازی می‌کنیم، باید امروز به این سمت‌وسو حرکت کنیم.

امام جمعه اهواز، اساس حرکت تمدن نوین اسلامی را حوزه‌های علمیه و مراکز تصمیم‌گیری فرهنگی دانست و تصریح کرد: باید با همه قوا در این راستا گام برداشت و ضروری است که دولت و نظام اسلامی همه امکانات لازم را در اختیار حوزه‌های علمیه قرار دهد.

آیت الله موسوی جزایری، با تأکید بر اینکه ضرورت کار تبلیغی در استان خوزستان به مراتب گسترده‌تر از سال‌های پیش است، اظهارداشت: امروز وضعیت کار فرهنگی-تبلیغی در خوزستان نسبت به سال‌های گذشته بسیار متفاوت و متمایز است، چراکه پیاده‌نظام‌های فکری دشمن در خوزستان دوباره به راه افتاده و  قصد تخریب بنیادهای اعتقادی مردم را دارند، از این رو لازم است سیاست و برنامه‌های گسترده جدیدی در رابطه با مقابله با جنگ نرم جدید دشمن، راه‌اندازی شود.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، با اشاره به هجمه فرق ضاله به‌ویژه وهابیت در اقصی نقاط خوزستان، گفت: چند سال پیش، دشمن به واسطه پیاده نظام خود، فرق ضاله‌ای را در خوزستان راه‌اندازی کرد که خوشبختانه با واکنش به‌موقع و مستمر مدارس علمیه و مبلغان دینی، به شکست انجامید، اما امروز دوباره موج جدیدی از حملات فکری آغاز شده که باید مراقب آن بود.

نماینده ولی‌فقیه در خوزستان افزود: امروز دشمن نقاط ضعف گذشته خود را تبدیل به نقاط قوت کرده و حربه‌های جدید و کاربردی را برای ایجاد انحراف در افکار و عقاید مردم به کار گرفته است، از این رو مقابله و مواجهه با آنان، نیازمند توجه ویژه مسئولان عالی‌رتبه کشوری به‌ویژه دولت به حوزه علمیه خوزستان است.

آیت الله موسوی جزایری، تصریح کرد: اگر دولت نسبت به این وضعیت  بی‌توجه باشد و اعتنایی نکند، عواقب بدی در انتظار خواهد بود، چراکه خوزستان شریان اقتصادی کشور بوده و کوچک‌ترین مشکل برای این استان، کشور را دچار بحران می‌کند و ما بدین دلیل ابراز نگرانی کرده و از مسئولان کشوری، انتظار یاری و کمک ویژه داریم.

وی در پایان، با تقدیر از تلاش‌های حجت الاسلام دبیری رئیس سابق دفتر تبلیغات اسلامی خوزستان، گفت: إن‌شاءالله حجت الاسلام علی نژاد نیز در راستای مواجهه همه‌جانبه با نحله‌های فکری خوزستان اقدامات و برنامه‌های گسترده‌ای را اجرا کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha