جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام والمسلمین صفایی بوشهری

حوزه/ نماینده ولی فقیه در بوشهر گفت: علامه بلادی بوشهری(ره) عالمی بزرگوار و خورشید پر فروغ در عرصه علم، هدایت مردم و مبارزه ضد استبدادی و استعماری بود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از بوشهر، حجت الاسلام والمسلمین غلامعلی صفایی بوشهری، امروز در سومین کنگره علمی پژوهشی علامه بلادی بوشهری (ره) با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای والامقام به ویژه شهید حجت‌الاسلام ابوتراب عاشورای از شهدای مبارزه با طاغوت اظهار داشت: روحانیت ریشه در مکتب اهل بیت(ع) دارد و خداوند متعال، اهل بیت(ع) را کلمه طیبه معرفی می‌کند، به‌گونه‌ای که همچون شجره طیبه‌ای است که ریشه در عرش دارد و شاخ و برگ آنها در اسلام سایه افکنده است.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر، روحانیت را یک نهاد مقدس دانست و تصریح کرد: بر اساس مستندات ائمه اطهار(ع) اگر روحانیت در جامعه نبود، جامعه گرفتار انحرافات، ابتذال و شیطان می‌شود ولی روحانیون سکان قلوب جامعه را در دست دارد و آن را به ساحل نجات می‌رساند.

وی با بیان اینکه استان بوشهر در عرصه وجود علما و روحانیون دارای افتخارات در ادوار مختلف تاریخ است گفت: در استان بوشهر علمایی در طول تاریخ فعالیت داشته‌اند که در علوم و معارف اسلامی تحصیل کرده‌اند و در تبلیغ دین نقش مهم و تاثیرگذاری داشته‌اند.

حجت الاسلام والمسلمین صفایی بوشهری با بیان اینکه استان بوشهر در عرصه مبارزه ضد استبدادی و ضد استعماری نقش آفرین است، خاطر نشان کرد: در عرصه ضد استعماری و ضد استبدادی استان بوشهر دارای عالمان مهمی بود که علامه بلادی عالمی بزرگوار و خورشید پر فروغ در عرصه علم، هدایت مردم، دین، مبارزه ضد استبدادی و ضد استعماری بود.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با تاکید بر لزوم تکریم و قدردانی از بزرگان و علمای دین، افزود: بزرگداشت افراد شاخص استان پاسداشت و نگهداری از هدف، راه و مسیر تعالی است که آنها دنبال کرده‌اند.

امام جمعه بوشهر با بیان اینکه روحانیت در استان بوشهر در ادوار مختلف خوش درخشیده است، گفت: طلاب و روحانیون در حوزه‌های علمیه استان بوشهر دارای شاخص‌های انقلابی‌بودن، ولایت‌مداری و پژوهشی هستند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha