جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام محمد باقر محمدی لائینی - امام جمعه نکا

عضو شورای حوزه علمیه مازندران، سیره پیامبر گرامی اسلام را محور وحدت امت اسلامی دانست و گفت: مسلمانان جهان باید با دوری از مسائل تفرقه انگیزانه، محور تقویت وحدت خود را قرآن کریم، اسلام، پیامبر اسلام(ص) و اهل‌بیت(ع) قرار دهند.

حجت الاسلام محمدباقر محمدی لائینی، عضو شورای حوزه علمیه مازندران، در گفتوگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مازندران با تبریک فرا رسیدن میلاد نبی مکرم اسلام و امام صادق(ع)، پیامبر اسلام(ص) را احیاگر مکارم اخلاقی در جامعه اسلامی دانست و گفت: با مبعوث شدن نبی مکرم اسلام، ارزش های الهی و اخلاقی در جامعه احیا شد.

امام جمعه نکا، در ادامه با اشاره به رنج و سختی های پیامبر گرامی اسلام(ص) در مسیر تبلیغ دین، افزود: پیامبر(ص) شخصیتی دلسوز و مهربان بوده و همواره در پی این بودند که مردم را به کمال و تعالی برسانند.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران، با بیان اینکه «تزکیه» مهم ترین هدف رسالت پیامبر(ص) بود، اظهار داشت: کار اصلی پیامبر گرامی اسلام پرورش و آموزش بود، اما امروز آموزش و پرورش به عنوان غلط رایج در جامعه فراگیر شده است.

وی با بیان اینکه پیامبر گرامی اسلام(ص)، صلح، آرامش، نیکی، برابری و انسانیت را برای مردم آن دوران به ارمغان آوردند، افزود: پیامبر گرامی اسلامی، فرستاده خداوند متعال برای نجات و سعادت همه بشریت بودند.

استاد حوزه علمیه مازندران، از پیامبر گرامی اسلامی به عنوان نماد هدایت، وحدت، همبستگی و مودت در جامعه بشری یاد کرد و گفت: پیامبر اکرم(ص) محور همه خوبی‌ها و زیبایی‌ها و بهترین الگو مسلمانان برای رسیدن به کمال و سعادت جاودانی هستند.

حجت الاسلام لائینی، شعار محوری امام خمینی(ره) را قرار گرفتن زیر پرچم اسلام دانست و بیان کرد: آموزه‌های دینی موجب ارتقای فرهنگ در عرصه‌های مختلف می‌شود و این توفیق در ایران اسلامی کسب شده است.

امام جمعه نکا، سیره پیامبر گرامی اسلام را محور وحدت امت اسلامی دانست و گفت: مسلمانان جهان باید با دوری از مسائل تفرقه انگیزانه، محور تقویت وحدت خود را قرآن کریم، اسلام، پیامبر اسلام(ص) و اهلبیت(ع) قرار دهند.

حجت الاسلام لائینی، در ادامه سخنان خود با بیان اینکه پیامبر گرامی اسلامی، پیام آور مهر و دوستی برای همه جهانیان بودند، تصریح کرد: بعثت نبی مکرم اسلام، تحولی عظیمی در سرنوشت بشریت به وجود آورد.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران، با اشاره به اینکه پیام وحی زمانی بر پیامبر گرامی اسلام نازل شد که مردم آن زمان در جهل کامل به سر می بردند، خاطرنشان کرد: پیامبر اسلام برای ابلاغ پیام وحی و همراه کردن مردم با خود، متحمل مشکلات و سختی های بسیاری شد.

وی با بیان اینکه پیامبر گرامی اسلام با رسالت مهمی که بر عهده داشت یک امتی را از خواب غفلت بیدار کرد و در مسیر صحیح هدایت قرار داد، خاطرنشان کرد: نبی مکرم اسلام زمانی آن مسئولیت سنگین را بر عهده گرفت که مردم آن دوران قرنها با جاهلیت محض زندگی میکردند.

استاد حوزه علمیه مازندران، با بیان اینکه متأسفانه امروز جامعه بشری از آن معارف ارزشمند و انسانی نبی مکرم اسلام فاصله گرفته است، تصریح کرد: همین مسأله موجب بروز بحران های شدید معرفتی و اخلاقی در جهان شده است.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha