جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
هفته وحدت

حوزه/ مسؤول مدرسه علمیه آیت الله صالحی(ره) ساری، نظام مقدس جمهوری اسلامی را محور وحدت در دنیای اسلام معرفی کرد و بیان داشت: امروز ایران اسلامی پرچم دار وحدت در دنیای اسلام است و همه توان خود را برای تحقق عملی این وحدت به کار خواهد گرفت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از مازندران، حجت الاسلام سید جلال صالحی، مسؤول مدرسه علمیه آیت الله صالحی(ره) ساری، امروز در مراسمی که به مناسبت هفته وحدت در ساری برگزار شد، با گرامی داشت هفته وحدت، قرآن و سیره پیامبر گرامی اسلام را محور وحدت در جامعه اسلامی دانست و گفت: در شرایطی دنیای کفر تلاش می کند اسلام ناب را تضعیف و نابود کند، در چنین شرایطی رمز پیروزی امت اسلامی وحدت و همدلی است.

وی با بیان این که سیره پیامبر گرامی اسلام و ائمه معصومین(ع) همواره سرشار از وحدت و همدلی است، افزود: باید از همه ظرفیت های موجود در جامعه اسلامی برای تقویت وحدت و همبستگی در جامعه اسلامی بهره گیریم.

حجت الاسلام صالحی به رسالت مهم علمای اسلام در خنثی کردن توطئه دشمنان اشاره کرد و گفت: امروز علما و بزرگان دینی باید با روشنگری و آگاهی بخشی به امت اسلامی، آنها را نسبت به توطئه خطرناک دشمنان آگاه سازند.

وی در ادامه وحدت را برخاسته از متن کتاب آسمانی و دستور ذات اقدس الهی دانست و گفت: اگر امروز جمهوری اسلامی حرف از وحدت می زند چیزی است که خدای متعال در قرآن ما را به آن دعوت می کند.

حجت الاسلام صالحی با اشاره به آیه 103 سوره آل عمران، گفت: این آیه، آیه معروفی است که خداوند در آن می فرماید «واعتصموا بحبل الله جمیعا و لا تفرقوا» به این معنی است که چنگ به ریسمان قرآن بزنید و از هم متفرق نشوید.

استاد حوزه علمیه مازندران همچنین ادامه داد: در این آیه تاکید شده به یاد بیاورید همه با هم دشمن بودید و قبل از آمدن پیامبر اسلام(ص) با هم دعوا داشتید و این خدا بود که دل های شما را به هم نزدیک کرد.

حجت الاسلام صالحی با تأکید براین که برای آمریکا و انگلیس شیعه و سنی هیچ فرقی ندارد و آنها تنها در مسیر تحقق منافع خود حرکت می کنند، گفت: امت اسلامی باید هوشیار باشند تا فریب این کشورهای فریبکار را نخورند.

استاد حوزه علمیه مازندران در ادامه سخنان خود مهم ترین شرط تحقق وحدت اسلامی را پذیرش یکدیگر دانست و افزود: شیعه و سنی هر کدام مبانی و اصول  دارند و باید به این اصول احترام بگذارند.

مسؤول حوزه علمیه آیت الله صالحی(ره) ساری، نظام مقدس جمهوری اسلامی را محور وحدت در دنیای اسلام معرفی کرد و بیان داشت: امروز ایران اسلامی پرچم دار وحدت در دنیای اسلام است و همه توان خود را برای تحقق عملی این وحدت به کار خواهد گرفت.

استاد حوزه علمیه مازندران، حفظ وحدت و همدلی را نیاز همیشگی امت اسلامی دانست و گفت: خوشبختانه ما شاهد این موضوع در انقلاب اسلامی بوده‌ایم و به‌عبارت دیگر می‌توان گفت که رمز پیروزی این انقلاب بزرگ همان وحدت میان مردم بوده است.

وی با بیان این که پیامبر گرامی اسلام دارای بالاترین صفات الهی بودند که هیچ فردی در جهان از این صفات بهره مند نیست، خاطرنشان کرد: سیره عملی پیامبر گرامی اسلام به عنوان کانون رحمت و محبت بهترین الگو برای کسانی است که می خواهند به رستگاری برسند.

حجت الاسلام صالحی با بیان این که کلام، رفتار و عمل پیامبر گرامی اسلام در همه عرصه ها همواره با وحدت و همدلی همراه بود، بیان داشت: ایشان همواره بر ضرورت وحدت و همبستگی امت اسلامی برای موفقیت و پیروزی تأکید داشتند.

وی تصریح کرد: متأسفانه پس از رحلت پیامبر(ص) برخی بدعهدی های زمان موجب ایجاد تفرقه و اختلاف میان امت اسلامی شد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha