جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
شیخ بدرالدین حسون

حوزه/ شیخ حسون، با اشاره به پیروزی های رزمندگان اسلام در عراق و سوریه علیه گروه تروریستی داعش گفت: سوریه با وحدت ایجاد شده توسط ایران اسلامی پیروز شد و ایران همچنان این رسالت بزرگ را ادامه می دهد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از تهران، شیخ بدرالدین حسون، مفتی اعظم سوریه، در سی و یکمین کنفرانس بین المللی وحدت، در تهران، گفت: سوریه پیروز شد و اکنون تنها جنگ نظامی تمام شده ولی باید به جنگ فرهنگی و تمدنی ادامه دهیم؛ همه ما امروز مسؤولیت بزرگی برعهده داریم؛

وی ادامه داد: آنهایی که جنگ علیه سوریه را پی ریزی کردند، بر خلاف واقع این جنگ را جنگ قومیتی و جنگ بین شیعه و سنی نامیدند، باید از دشمنان پرسید چه کسانی در مساجد فرزندان و خانواده های شیعه و سنی را کشت؟

حسون افزود: از رهبران القاعده و داعش باید پرسید وقتی آمریکا به بمباران مردم سوریه مشغول بود چه کسی توانست موضع را خاتمه دهد؟ جز ایران بود. سوریه با وحدت ایجاد شده توسط ایران اسلامی پیروز شد و ایران همچنان این رسالت بزرگ را ادامه می دهد.

مفتی اعظم سوریه ادامه داد: اسلام همان راه مستقیم است و ما امروز هلال شیعی یا هلال سنی نداریم، دشمن در عراق و سوریه شکست خورد و ما با اذن الهی بعد از پیروزی های بغداد، حلب، دیرالزور و حمص به قدس خواهیم رسید.

وی اظهار کرد: راهی که رزمندگان سوریه به آن چنگ زدند و پیروز شدند، صراط مستقیم بود؛ اندیشه تقریب که ایران اسلامی سالهای سال است آن را دنبال می کند و رسالت آن را بر عهده دارد، ما را به صراط مستقیم راهنمایی خواهد کرد و به وسیله آن با توطئه های دشمنان مقابله خواهیم کرد.

شیخ حسون، از تشکیل مجمع اتحادیه علمای اسلام در عراق، سوریه، پاکستان و افغانستان خبر داد و گفت: با شرکت در این اجلاس مسؤولیت ما پایان نخواهد یافت، بلکه اتحادیه علمای تقریبی باید فعالیت های خود را در این مسیر افزایش دهند.

وی با بیان اینکه تلاش و توطئه دشمن برای  فراموشی مسأله فلسطین بود، گفت: ما به خاطر ایمانی که بین خود داشتیم این مسأله مهم جهان اسلام را فراموش نکردیم، همه ما قبل از اینکه کرد، فارس، عرب و .. باشیم مسلمان هستیم و در صراط مستقیم گام بر می داریم؛ پیامبر(ص) تأکید داشت که در بین امت خود صلح را نشر دهید و ما باید در اندیشه خود این اعتقاد و ایمان را حفظ کینم.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha