جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
وحدت

حوزه/ امام جمعه ماکو گفت: همه باید بر طبل اتحاد و یکپارچگی بکوبیم و با همین اتحاد در مقابل اقدامات تفرقه افکنانه دشمنان اسلام مقابله کنیم.

حجت الاسلام ایوب رنجبری در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در ارومیه، در خصوص وحدت مسلمین و موانع درونی و بیرونی آن، اظهار داشت: برخی خودخواهی‌های درونی به همراه سیاست‌های استکباری و استعماری کشورهای غربی باعث شده که موانعی بر سر راه رسیدن مسلمانان به وحدت و یکپارچگی واقعی ایجاد شود که در این میان تنها توجه به آموزه های قرآنی است که می‌تواند راهگشای این مسئله مهم جهان اسلام باشد.

وی در ادامه بیان داشت: همان طور که پیامبر عظیم الشأن اسلام نیز فرمودند: «تفرقه موجب سستی در میان امت اسلامی خواهد شد» و این موضوع پس از یک هزار و 400 سال در میان رفتار خشونت‌آمیز برخی از حکام فاسد کشورهای مسلمان در قبال دیگر ملت‌های مسلمان مظلوم به وضوح قابل مشاهده است.

امام جمعه ماکو همچنین خاطرنشان کرد: طبق فتوای مقام معظم رهبری مسلمانان اید از هر آنچه که موجب بدبینی در میان پیروان مذاهب اسلامی می‌شود، دوری کنند، زیرا که سیره اهل بیت(ع) در خصوص اتحاد و یکپارچگی مسلمانان اهل تسنن و تشیع، برادری و یکپارچگی بوده است.

حجت الاسلام رنجبری در پایان تاکید کرد: همه باید بر طبل اتحاد و یکپارچگی بکوبیم و با همین اتحاد در مقابل اقدامات تفرقه افکنانه دشمنان اسلام مقابله کنیم.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha