جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
سالاری

حوزه/مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی با اشاره به اهمیت استفاده اساتید مدارس علمیه استان از شیوه‌های نوین تدریس در مدارس علمیه، گفت: استفاده از شیوه‌های نوین تدریس عامل مهمی در پویایی و تحول حوزه علمیه به شمار می‌رود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از خراسان شمالی، حجت‌الاسلام حجت سالاری مکی، پیش از ظهر امروز در نشستی با اساتید مدرسه علمیه الزهرا (س) بجنورد، اظهار داشت: استفاده از شیوه‌های نوین تدریس عامل مهمی در پویایی حوزه علمیه است.

وی همچنین بر اهمیت آموزش پژوهش محور در مدارس تأکید کرد و افزود: لازم است مباحث فرهنگی تهذیبی طلاب و بهره‌گیری از روش‌های نوین در تدریس بیش از گذشته مدنظر اساتید مدارس علمیه استان باشد.

دبیر شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی با اشاره به اهمیت ساماندهی اساتید خواهر و اخذ مجوز تدریس، گفت: آموزش‌های مجازی و غیرحضوری بهترین فرصت برای استفاده اساتید از مباحث علمی و شیوه‌های تدریس نوین در راستای ارتقای سطح علمی است.

وی اظهار داشت: اساتید حوزه علمیه باید از یکنواختی در شیوه آموزش خود نیز پرهیز کنند و استفاده از تکنیک‌های نو را در دستور کار قرار دهند، زیرا تدریس همراه با نشاط و شادابی توجه و یادگیری بهتر طلاب را به‌ دنبال دارد.

استاد حوزه علمیه خراسان شمالی با بیان اینکه اساتید مدارس باید طوری برنامه‌ریزی داشته باشند که طلاب در زمینه مسائل تحقیقی و پژوهشی، به‌خوبی با هم رقابت کنند، افزود: حوزه باید دارای استاد پژوهش محور باشد و هنگامی که استاد، پژوهش محور نباشد روشن است که افرادی که تربیت می‌کند، پژوهش محور نیستند.

وی با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین و بارزترین مسائل در حوزه‌های علميه، مسئله آموزش علمی است، گفت: قوام حوزه‌های علمیه به علم‌آموزی، قوت علمی و پژوهش است؛ قوی‌ترین و دقیق‌ترین مطلب و منبع دسته اول پژوهشی از آن عالمان بزرگ حوزه‌های علميه است.

مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی اظهار داشت: پژوهش در حوزه‌های علميه از قدمت بالايی برخوردار است و البته در حال حاضر كه نظام ما اسلامی و حوزه علمیه، انقلابی است، انتظار می‌رود در عرصه پژوهش، فعاليت بهتری انجام دهد؛ رکن اصلی ارتقای سطح علمی و اخلاقی طلاب، اساتید هستند.

وی خاطرنشان کرد: طلاب و روحانیون در راستای آگاهی بخشی و بصیرت دهی به جامعه دارای رسالت سنگینی هستند ازاین‌جهت باید با در نظر گرفتن توطئه‌های دشمنان دین، مسلح به دانش روز باشند.

 زهره وضیع، مدیر مدرسه علمیه الزهرا (س) بجنورد نیز در این نشست گزارشی از فعالیت‌های آموزشی، پژوهشی و فرهنگی مدرسه ارائه کردند.

همچنین در پایان این نشست اساتید مدرسه علمیه خواهران الزهرا (س) بجنورد به ارائه نظرات و دیدگاه‌های خود در راستای تحول و تحقق حوزه انقلابی پرداختند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha