جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
تصاویر/ آغاز درس خارج آیت الله العظمی نوری همدانی

حوزه/ حضرت آیت الله نوری همدانی با اشاره به حوادث بحرین، مقاومت بیشتر مردم در حمایت از شیخ عیسی قاسم را خواستار شدند و برای سلامتی و شفای رهبر شیعیان بحرین دعا کردند.

به گزارش خبرگزاری«حوزه»، حضرت آیت الله نوری همدانی امروز در درس خارج خود که در مسجد اعظم قم برگزار شد، با گرامیداشت سالروز میلاد پرخیر و برکت پیامبر گرامی اسلام و امام جعفر صادق(ع)، بر ضرورت وحدت هرچه بیشتر مسلمین تأکید کردند.

ایشان 17 ربیع الاول را بعنوان یک روز بزرگ در تاريخ بشریت دانستند و افزودند: وجود پیامبر گرامی اسلام در ابعاد مختلف قابل بررسی است که باید ابعاد وجود این شخصیت عظیم برای جامعه، امت اسلام و جهان تبیین شود تا انسان ها آشنایی لازم را داشته باشند.

معظم له قابلیت دریافت وحی و قرآن را از ویژگی های بسیار مهم و قابل توجه پیامبر اسلام ذکر کردند و با استشهاد به تفسیر المیزان اظهار داشتند: بعضی که اسلام و پیامبر را نشناختند حضرت محمد(ص) را انسانی نابغه معرفی کردند در حالی که پیامبر مرد الهی بود و اخلاق پیامبر بعنوان یک الگو برای همه انسانها مطرح است.

ایشان نیاز امروز  امت اسلام را داشتن وحدت عملی عنوان کردند و ادامه دادند: پیروزی های پی در پی مقاومت در سايه همبستگی و وحدت کشورهای مقاومت به دست آمده است که شاید اگر این وحدت نبود اوضاع به گونه ای دیگر رقم می خورد.

حضرت آیت الله نوری همدانی نسبت به فتنه استکبار جهانی برای ایجاد اختلاف بین شیعه و سنی هشدار دادند و ابراز داشتند: دشمنان اسلام خصوصا آمریکا و صهیونیست و انگلیس در پی اختلاف بین شیعه و سنی هستند، چرا که  از این اختلاف به نفع خود بهره می گیرند، از این رو امت اسلام باید با وحدت توطئه های دشمنان را خنثی کنند.

 ایشان در بخش دیگر سخنان خود امامت را تکمیل کننده نبوت دانستند و عنوان کردند: امام صادق(ع) توانستند با تربیت شاگردان برجسته، اسلام حقیقی و ناب را به همگان معرفی کنند و مقابل انحرافات ایجاد شده بایستند.

معظم له همچنین با اشاره به حوادث بحرین، مقاومت بیشتر مردم در حمایت از آیت الله شیخ عیسی قاسم را خواستار شدند و برای سلامتی و شفا رهبر شیعیان بحرین دعا کردند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha