پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
شیعه و سنی

حوزه/ امام جمعه پیرانشهر گفت: اگر غربی ها از منطقه خارج شوند، اختلافی بین شیعه و سنی نخواهد ماند، زیرا به وجود آورنده اختلافات بین این مذاهب همان دشمنانی هستند که با ایجاد این نوع اختلافات سعی در نفوذ به منطقه و بهره‌برداری خود دارند.

ماموستا ملامصطفی محمودی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در ارومیه، با تبیین تاثیر هفته وحدت بر ایجاد تعامل و برادری در میان مذاهب اسلامی، اظهار داشت: هفته وحدت تاثیر زیادی بر نزدیک شدن قلوب مسلمانان به یکدیگر داشته، به طوری که این هفته فرصتی شده است تا برادران اهل تسنن و تشیع با دیدگاه‌های مذهبی یکدیگر بیش از پیش آشنا شوند.

وی افزود: برگزاری کنفرانس‌های مختلف دینی و مذهبی در هفته وحدت بخشی دیگر از برنامه های ایجاد تعامل و وحدت بیشتر بین این دو مذهب است و آنچه که قابل ذکر است هم نظر بودن هر دو مذهب در خصوص موارد و مسائل اساسی دین اسلام، پیامبر(ص) و امامان معصوم(ع) است که در این کنفرانس‌ها به راحتی قابل مشاهده است.

امام جمعه پیرانشهر ادامه داد: اختلافاتی که برخی به آن دامن زده‌اند، تنها مربوط به اختلاف نظر مسائل حاشیه ای است و در واقع در اصل دین هیچ گونه اختلاف نظری وجود ندارد.

ماموستا محمودی همچنین افزود: در بسیاری از این کنفرانس‌ها به این نکته تاکید شده است که با روند رو به رشد اجتماعات بشری و گذشت زمان بسیاری از موارد اجتماعی و فقهی دین نیز تغییرپذیر است.

وی تاکید کرد: عدم دستیابی به پیشرفت در علم و فنون اصلی جهان مدرن و وابستگی به غرب، توسط مسلمانان از جمله برنامه هایی است که توسط با سرمایه‌گذاری دشمنان دین اسلام از جمله آمریکا در برخی از کشورهای عرب در حال اجرا است.

امام جمعه پیرانشهر ابراز داشت: یکی از مهمترین دلایل غربی‌ها در ایجاد موانع رشد و پیشرفت در کشورهای مسلمان به استعمار درآوردن منابع مالی و درآمدهای این کشورها است که اولین اقدام لازم در خصوص مقابله با نفوذ دشمنان، تقویت وحدت شیعه و سنی است که بتوان به واسطه آن متجاوزان به این کشورها را از منطقه خاورمیانه خارج کنند.

ماموستا محمودی خاطرنشان کرد: اگر غربی ها از منطقه خارج شوند، اختلافی بین شیعه و سنی نخواهد ماند، زیرا به وجود آورنده اختلافات بین این مذاهب همان دشمنانی هستند که با ایجاد این نوع اختلافات سعی در نفوذ به منطقه و بهره‌برداری خود دارند.

وی افزود: علما و اندیشمندان بزرگ جهان اسلام باید در فراهم آوردن بسترهای مناسب به منظور تقویت وحدت بین شیعه و سنی بیشتر تلاش کنند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha