جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
معاون آموزش حوزه علمیه مازندران

حوزه/ حجت الاسلام اکبری با بیان این که دشمنان به دلیل هراس از گسترش و جهان مدار شدن اسلام تنازعات مکتبی و تفرقه انگیزی بین جوامع اسلامی را دنبال می کنند، گفت: نقشه دستگاه های اطلاعاتی امنیّتی غرب از تفرقه افکنی میان مسلمانان، نابودی اسلام با سلاحی از جنس خود است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مازندران، حجت الاسلام حمزه علی اکبری، معاون آموزش حوزه علمیه مازندران، عصر امروز در مراسمی که به مناسبت میلاد پیامبر گرامی اسلام و هفته وحدت در ساری برگزار شد، هفته وحدت را مناسب ترین فرصت برای ایجاد وحدت رویه در مذاهب اسلامی دانست و گفت:  لازمه وحدت پیروان شیعه و اهل سنت، تقویت نکات مشترک است و دامن زدن به برخی اختلافات‌ سبب سوء استفاده دشمنان می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه تفرقه و اختلاف کشورهای اسلامی خواسته اصلی ایادی استکبار است، تصریح کرد: ایادی استکبار جهانی همواره به دنبال تفرقه کشورهای مسلمان هستند تا از این طریق بتوانند، اهداف خود را عملی کنند.

حجت الاسلام اکبری، در ادامه سخنان خود افزود: ترویج وحدت در کشورهای اسلامی می تواند به عنوان اصلی اساسی در برابر خواسته های کشورهای استکباری بوده و آنان را از تحقق اهداف و منافعشان باز دارد.

وی با بیان اینکه کشورهای اسلامی باید از تفرقه و اختلاف دوری کرده و به دنبال وفاق و همبستگی باشند، گفت: در شرایطی که ایادی استکبار جهانی از هر فرصتی برای ترویج اهداف خود استفاده می کنند، باید کشورهای اسلامی هوشیار بوده و اجازه نقش آفرینی و فرصت طلبی را به آنان ندهند.

معاون آموزش حوزه علمیه مازندران، بر ضرورت وحدت و همدلی کشورهای اسلامی برای مقابله با توطئه دشمنان تأکید کرد و گفت: اختلاف و تفرقه در کشورهای اسلامی، مهم ترین راهبرد نظام سلطه برای تسلط بر کشورهای اسلامی است.  

وی با بیان اینکه کشورهای اسلامی باید قرآن و تعالیم والای دینی را محور وحدت خود قرار دهند، گفت: مسلمانان باید پرچم وحدت و برادری را برافراشته و وفاق و همبستگی ارزنده ای را در میان خود ایجاد کنند.

حجت الاسلام اکبری، در ادامه سخنان خود با بیان اینکه پيامبر گرامی اسلام، اشرف مخلوقات و بهانه خلقت و آيينه تمام نمای قدرت خداوند و مظهر عشق خداوند به انسان است، تصریح کرد: قول و فعل پيامبر اسلام(ص)، صبغه کاملاً الهی داشت و مردم با ملاحظه رفتار ايشان به ياد خداوند می افتادند.

وی با بیان اینکه سعادت دنیوی و اخروی همه انسان ها در گرو الگو قرار دادن سیره پیامبر گرامی اسلامی در زندگی است، خاطرنشان کرد: امروز حیات معنوی جامعه در گرو تحقق عملی سیره نبوی است.

حجت الاسلام اکبری، با بیان اینکه در سیره نبوی، مهر و عطوفت و تلطيف قلوب وجود دارد، تصریح کرد: در فرهنگی که برگرفته از سیره پیامبر گرامی اسلام است، توجه به کرامت انسان ها و پایبندی به ارزش ها، همواره مورد تأکید قرار داده شده است.

وی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه اخلاق و سیره نبوی، یک مکتب انسان ساز و الهام بخش است، خاطرنشان کرد: برای حفظ کرامت و هویت انسانی باید سیره نبوی را الگوی زندگی خود قرار دهیم.

معاون آموزش حوزه علمیه مازندران، با بیان اینکه امت اسلامی برای وحدت و همبستگی باید به عوامل ایجاد وحدت بر مبنای آیات الهی و سیره نبوی رجوع کنند، بیان داشت: دوری از تفرقه و کینه توزی، چنگ زدن به ریسمان الهی و همچنین پیروی از سیره پیامبر گرامی اسلام، بهترین راه تقویت وحدت در جامعه اسلامی است.

وی با بیان اینکه امت اسلامی باید با الگوگیری از سیره نبوی، اخوت و برادری را در میان خود تقویت کنند، ادامه داد: امروز برای پیشبرد اهداف اسلام ناب و هدایت جامعه اسلامی به سمت تعالی و سعادت حقیقی، همبستگی و وحدت در میان مسلمانان تقویت شود.

حجت الاسلام اکبری، با بیان اینکه امروز شرایط جهان اسلام بحرانی است، ادامه داد: جبهه باطل به سرکردگی استکبار و استعمار همه توان خود را به کار گرفته اند تا اسلام و شریعت محمدی را به کلی در کشورهای اسلامی خدشه دار کنند و از بین ببرند.

وی با بیان اینکه دشمنان به دلیل هراس از گسترش و جهانی شدن اسلام، تنازعات مکتبی و تفرقه انگیزی بین جوامع اسلامی را دنبال می کنند، گفت: نقشه دستگاه های اطلاعاتی امنیتی غرب از تفرقه افکنی میان مسلمانان، نابودی اسلام با سلاحی از جنس خود است.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha