شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
تصاویر/ نشست آیت الله اعرافی با مسئولان و مدیران مدارس  علمیه استان هرمزگان

حوزه/ مدیر حوزه های علمیه کشور، با اشاره به اهمیت حفظ روحیه انقلابی حوزه، تأکید کرد: حوزه، بدون روح انقلابی امکان بقا ندارد و آنهایی که با ولایت و انقلاب زاویه دارند، بدانند که اگر امام راحل و انقلاب اسلامی ایشان نبود، اکنون در لابه‌لای تاریخ دفن شده بودند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از بندر عباس، آیت الله علیرضا اعرافی، امشب در جمع مسئولان و مدیران مدارس علمیه استان هرمزگان که در حسینیه دفتر نماینده ولی فقیه و امام جمعه بندرعباس برگزار شد، با تبریک فرا رسیدن سالروز ولادت پیامبر گرامی اسلام(ص) و امام جعفر صادق(ع)، گفت: همه ما در قبال پیامبر گرامی اسلام(ص) وظایف سنگینی داریم که باید به خوبی آنها را در حد توان ادا کنیم. ادای حق رسالت آن حضرت، برای ما طلاب و روحانیون این است که وظیفه تبلیغی خودمان را به خوبی انجام دهیم.

وی با تبریک هفته وحدت، به اهمیت اثرگذار این مقوله اشاره کرد و افزود: برخلاف آنچه امروز بعضی از افراد نادان و کج فهم، وحدت را کم اهمیت می شمارند، ما آن را با اهمیت می شماریم و بدون اینکه کمترین عدولی از مکتب اهل بیت(ع) داشته باشیم، باور داریم که وحدت و یکپارچگی امت اسلام، بسیار مهم است.

مدیر حوزه های علمیه کشور، افزود: ما بدون اینکه ذره ای از مواضع حق خود کوتاه بیاییم، به وحدت بین همه مذاهب امت اسلامی اهمیت می دهیم و هر شیعه و سنی که این مقوله مهم را کنار بگذارد، اشتباه و خطای بزرگی است.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه، در ادامه با اشاره به وظایف مهم حوزه های استانی، گفت: طلاب باید تاریخ پرفروغ حوزه و روحانیت را مطالعه کنند و با افتخارات و عظمت حوزه به خوبی آشنا شوند، چرا که حوزه یک درون مایه و هویت پایدار و بلندی دارد که نباید آن را با هیچ چیزی معامله کرد و فروخت.

مدیر حوزه های علمیه کشور، تصریح کرد: هویت حوزه ای، مشخصات و الزامات خاصی دارد که باید در متن کار مدارس علمیه قرار گیرد.

وی ادامه داد: حوزه قم، انقلاب بزرگ اسلامی را به وجود آورد که همه دنیا را تکان داد، البته حوزه قم جدای از سایر حوزه ها نیست، بلکه سایر حوزه ها مثل دانه های یک تسببح به هم متصل هستند و این تاریخ پر افتخار را باید همه طلابی بدانند که وارد حوزه می شوند.

آیت الله اعرافی، با اشاره به ویژگی های هویت حوزه تراز انقلاب اسلامی، گفت: حوزه باید آینده‌نگر و بلنداندیش باشد؛ تربیت شده حوزه نباید نگاهش، تنها به امروز باشد، بلکه باید با نگاه به آینده، برنامه ریزی دقیقی داشته باشد؛ آنهایی که تنها جلوی پای خود را می‌بینند و آینده‌نگر نیستند، شکست خواهند خورد.

مدیر حوزه های علمیه کشور، در تشریح دیگر ویژگی حوزه تراز انقلاب اسلامی، اظهار کرد: حوزه در تراز انقلاب، حوزه ای پیشرو و به‌روز است که از زمانه عقب نیست و زمانه را درک می کند و چنین حوزه ای، شجاع و حکیمانه حرکت می کند.

وی با اشاره به اهمیت حفظ روحیه انقلابی حوزه، تأکید کرد: حوزه، بدون روح انقلابی امکان بقا ندارد و آنهایی که با ولایت و انقلاب زاویه دارند، بدانند که اگر امام راحل و انقلاب اسلامی ایشان نبود، اکنون در لابه‌لای تاریخ دفن شده بودند.

آیت الله اعرافی، افزود: از دیگر ویژگی های حوزه در تراز انقلاب، هویت حوزه ای اجتماعی، درمان‌گر و دارای مرجعیت فکری و روحی در جامعه است.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه، با تأکید بر اینکه هویت حوزه در علم، پژوهش و تحقیق است، تصریح کرد: افتخار می کنیم، ما حوزه ای داریم که قرن ها نیازهای بشری را برطرف می‌کرده است و باید در هر استانی، حوزه ها با سایر مراکز علمی، هماوردی لازم را داشته باشد.

مدیر حوزه های علمیه کشور در پایان، با اشاره به اهمیت هجرت روحانیون، گفت، هجرت روحانیون، مسأله بسیار مهم و اساسی است و همین هجرت بوده که در طول تاریخ، حوزه ها را نگه داشته و لازم است جمع زیادی از طلاب قم هجرت کرده و مردم را بیش از پیش با مکتب اهل‌بیت(ع) آشنا کنند.

آیت الله اعرافی، همچنین اهم وظایف و اولویت های حوزه استان هرمزگان را تشریح کرد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha