جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام صدیقی

حوزه/ عضو شورای حوزه علمیه تهران با بیان این که سیره زندگی ائمه اطهار(ع) باید برای ما الگو باشد، گفت: محبت پیامبر و آل پیامبر(ص) جزو واجبات قرآنی و اساس دین ما است. و کسی که بر این محبت و ولایت وفادار است در برابر دستورالعمل های قرآنی چون و چرا نمی آورد و معتقد به حکومت دینی و مبارزه با استکبار است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از تهران حجت الاسلام والمسلمین کاظم صدیقی، امروز در جمع مردم مسجد امام حسن مجتبی(ع) میدان امامت تهران، با تبریک میلاد سالار پیامبران، رحمت عالمیان و خاتم انبیاء حضرت محمدمصطفی(ص) و سالروز ولادت امام جعفر صادق(ع)، اظهار داشت: حوزه‌ علمیه یادگار امام صادق(ع) است و اگر امروزه حلال و حرام، خوبی و بدی، اخلاق محمدی و جهاد و نهضت انقلابی در جامعه اسلامی فرهنگ شده، همه و همه از آموزه های مکتب جعفری است.

وی ادامه داد: روایاتی که از پیامبر و اهل بیت(علیهم السلام) به دست ما رسیده است حدود 3 میلیون حدیث و روایت می باشد و نصف این روایات یعنی حدود 1/5 میلیون حدیث از امام جعفر صادق و امام باقر(علیهما السلام) است. بنا براین همه خوبی هایی که در طول تاریخ اسلامی سراغ داریم، همه را از وجود مقدس امام صادق(ع) داریم.

عضو شورای حوزه علمیه تهران با اشاره به جایگاه پیامبر(ص) نزد ذات اقدس الهی، گفت: خداوند متعال در آیه 128 قرآن کریم می‌فرماید «لَقَدْ جَاءَكُمْ رَسُولٌ مِّنْ أَنفُسِكُمْ عَزِيزٌ عَلَيْهِ مَا عَنِتُّمْ حَرِيصٌ عَلَيْكُم بِالْمُؤْمِنِينَ رَئوفٌ رَّحِيم؛ به یقین، رسولى از خود شما به سویتان آمد که رنج هاى شما بر او سخت است و اصرار بر هدایت شما دارد و نسبت به مؤمنان، رئوف و مهربان است».

وی ادامه داد: در این آیه خداوند خبر از آمدن رسول به میان مردم می دهد، در حالی که خود ما وقتی بیمار می شویم شخصاً سراغ طبیب می‌رویم و اینطور نیست که طبیب سراغ مریض بیاید اما در این آیه خداوند می فرماید؛ شما سراغ پیامبر را نمی‌گرفتید ولی پیامبر رحمت سراغ شما آمد و شما را از گمراهی و ظلمت به سعادت و نور رهنون ساخت.

امام جمعه موقت تهران افزود: البته این آیه متعلق به زمان نزول نیست بلکه همیشه بزرگواری از بزرگان است، همیشه کرامت از کریم است، همیشه دادرسی از دادگستر است. از این رو وجود مبارک پیامبر(ص) دائما سراغ ما را می گیرند.

وی بیان داشت: حضرت رسول اکرم(ص) در روایتی می فرمایند «حياتي خير لكم و مماتي خير لكم؛ زندگي و مرگ من براي شما خير است». در ادامه فرمودند «زندگي من برای شما خیر است چون خداوند تعالي بـه وسيله من شما را هدايت مي كند و از آتش جهنم نجات مي دهد و اما مرگ من هم براي شما خير است چون اعمال شما را نزد من مي آورند، اگر حسنه باشد از خداوند مي خواهم كه بيشتر بشود و اگر گناه باشد، براي شما استغفار مي‌كنم». بنا بر این پیامبر رحمت(ص) با رحلت‌شان ما را از یاد نبرده اند و مرتّب برای رفع مشکلات ما سرمایه گزاری می کنند.

تولیت مدرسه علیمه امام خمینی(ره) اظهار داشت: امام صادق(ع) در روایتی یکی از علامات شیعه را این طور بیان فرمودند «رحم اللَّه شيعتنا خلقوا من فاضل طينتنا و عجنوا بماء ولايتنا يحزنون لحزننا و يفرحون لفرحنا؛ خدا رحمت كند شيعيان ما را كه از زيادى گل ما بوجود آمده و با آب ولايت و محبّت ما خمير شده‏اند، در غم ما غمگين و در شادى ما شادمانند». بنا بر این ما شیعیان با وجود مقدس ائمه اطهار(ع) یک تجانسی داریم، و باید قدردان این نعمت عظیم الهی باشیم.

حجت الاسلام والمسلمین صدیقی در پایان با بیان این که سیره زندگی ائمه اطهار(ع) باید برای ما الگو باشد، گفت: خداوند متعال در قرآن کریم می فرماید «لَقَدْ جَاءَكُمْ رَسُولٌ مِّنْ أَنفُسِكُمْ» یعنی شما انسان‌ها با پیامبر(ص) مشترکاتی دارید چون او از خود شما است. لذا محبت پیامبر و آل پیامبر(ص) جزو واجبات قرآنی و اساس دین ما است. و کسی که بر این محبت و ولایت وفادار است در برابر دستورالعمل های قرآنی چون و چرا نمی آورد و معتقد به حکومت دینی و مبارزه با استکبار است. 313/42

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha