شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
مولوی لیاقت بلوچ

حوزه/ دبیر شورای ملی همبستگی پاکستان، بر لزوم تدوین سیاست‌های تجارت آزاد در کشورهای اسلامی و اختصاص واحد پولی مشخص برای کشورهای مسلمان، تأکید کرد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از تهران، مولوی لیاقت بلوچ، عصر امروز در کمیسیون «نقش خودباوری مسلمانان و اتحادیه‌های تقریب نهاد در تشکیل تمدن نوین اسلامی» سی‌ویکمین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی، گفت: این کمسیون در واقع راهی برای توسعه و تقویت وحدت امت اسلامی است.

وی افزود: باید در این‌گونه کنفرانس‌ها که با حضور بسیاری از شخصیت های برجسته و نخبگان جهان اسلام تشکیل می‌شود،‌ راهی برای رفع مشکلات جهان اسلام پیدا کنیم.

دبیر شورای ملی همبستگی پاکستان، بیان کرد: در این گونه همایش ها باید به مباحث سوریه، یمن، فلسطین و فعالیت‌های گروه‌های تکفیری بپردازیم؛ در واقع اگر به دنبال وحدت امت اسلامی هستیم، باید بدانیم که کل جهان اسلام از جمله میانمار، مصر، افغانستان و پاکستان با چالش‌های مختلفی روبه‌رو بوده و باید برای آنها تدبیری بیندیشیم.

دبیر شورای ملی همبستگی پاکستان، بیان کرد: کشورهای اسلامی نیازمند تشکیل شورای وحدت ملی هستند، زیرا در این شورا، فرق و مذاهب اسلامی گردهم می‌آیند و موضوعات مرتبط به یکدیگر را بررسی می‌کنند.

وی گفت: باید بدانیم که پیشرفت جهان اسلام و برقراری تمدن نوین اسلامی در راستای بقای جهان اسلام در دنیای مدرن، نیازمند اتخاذ تصمیم‌های مشخصی است.

وی با تأکید بر لزوم تقویت وحدت جهان اسلام با استفاده از ظرفیت‌های علمی، گفت: باید با مشارکت نسل جوان، وحدت میان مسلمانان را تضمین کنیم تا بتوانیم به موفقیت مورد نظر برسیم، کمیته ویژه مبارزه با تروریسم نیز باید تشکیل شود تا بتوانیم از مشارکت مسلمانان مختلف برای مبارزه با این پدیده استفاده کنیم.

لیاقت بلوچ، با اشاره به اینکه مسلمانان، 25 درصد جمعیت جهان را تشکیل می‌دهند، عنوان کرد: بر اساس تحقیقات انجام شده، نزدیک به پنج درصد تولیدات علمی دنیا را به خود اختصاص داده، در حالی که افزایش جمعیت مسلمانان نیازمند فعالیت‌های گسترده‌تر علمی است.

وی با بیان اینکه امت اسلامی باید به هم‌افزایی مطلوبی برسند، خاطرنشان کرد: سیاست‌های تجارت آزاد باید در کشورهای اسلامی با مقررات مشخص تعیین شود و اختصاص واحد پولی مشخصی برای این کشورها مورد توجه قرار گیرد تا بتوانیم در حوزه اقتصادی نیز به نتایج مورد نظر برسیم.

رهبر جماعت اسلامی پاکستان، ادامه داد: رسیدن به خودباوری در جهان اسلام، نیازمند این است که گام‌های مشخصی در راستای تقویت منابع و ظرفیت‌ها برداریم و این امر به عنوان یک وظیفه برای همه کشورهای اسلامی مطرح است که باید به آن توجه شود.

وی گفت: جهان اسلام باید محاکم قضایی مخصوص به خود را داشته باشد تا چنین مشکلاتی که امروز گریبان مسلمانان را گرفته است، دیگر بوجود نیاید.

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha