شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حجت الاسلام ناصر شکریان - مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران

مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران، مهم‌ترین عامل جهان شمولی شدن رسول اکرم(ص) را اخلاق خوب و تواضع آن حضرت خواند و گفت: مبلغان باید راه و سیره پیامبر اسلام را در پیش بگیرند و با همان روحیه و اخلاق شایسته، به انجام امور تبلیغی بپردازند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مازندران، حجت الاسلام ناصر شکریان، مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران، امروز در مراسمی که به مناسبت میلاد با سعادت نبی مکرم اسلام(ص) و امام صادق(ع) با حضور جمعی از روحانیان و مبلغان دینی در ساری برگزار شد، قرآن و سیره پیامبر گرامی اسلام(ص) را محور وحدت در جامعه اسلامی دانست و گفت: در وضعیتی که دنیای کفر تلاش می کند اسلام ناب را تضعیف و نابود کند، «وحدت» و «همدلی» رمز پیروزی امت اسلامی است.

وی با بیان اینکه سیره پیامبر گرامی اسلام(ص) و ائمه معصومین(ع) همواره سرشار از وحدت و همدلی است، افزود: باید از همه ظرفیت های موجود در جامعه اسلامی برای تقویت وحدت و همبستگی در جامعه اسلامی بهره بگیریم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران، تفرقه و اختلاف را مهمترین عامل سیطره دشمنان بر بلاد اسلامی دانست و خاطرنشان کرد: امروز جبهه استکبار به سرکردگی آمریکا و کمکهای مالی دیکتاتورهای منطقه، تلاش می کنند حاشیه امنی برای صهیونیست های جنایتکار، ایجاد کنند.

حجت الاسلام شکریان، همچنین به رسالت مهم علمای اسلام در خنثی کردن توطئه دشمنان اشاره کرد و گفت: امروز علما و بزرگان دینی باید با روشنگری و آگاهی بخشی به امت اسلامی، آنها را به توطئه خطرناک دشمنان آگاه سازند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران با اشاره به فضایل اخلاقی رسول خدا(ص)، گفت: پیامبر اکرم(ص) آغازگر فصلی نو در فرهنگ جهانی بود؛ شخصی که بدون دارا بودن سواد خواندن و نوشتن، به همه علوم دنیا آگاهی داشت و در آن فضای مسموم جامعه عرب، به تبلیغ دین مبین اسلام پرداخت.

وی، فرهنگ اسلام را پاینده ترین فرهنگ خواند و با بیان اینکه اسلام براساس حقوق بشر و مجموعه‌ای از رفتارهای نیک و پسندیده شکل گرفت و همچنان ادامه دارد، خاطرنشان کرد: حضرت محمد(ص)، با توکل و ایمان به خدا، این فرهنگ را در گردباد جاهلیت عرب ترویج داد و غبار جهل را از پیکر جامعه زدود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران، در ادامه سخنان خود با بیان اینکه کلام حضرت محمد(ص) قبلهگاه توحید است، گفت: پیامبر گرامی اسلام(ص)، آفتاب را به انسان بشارت داد و در تاریکی جهل عرب با مژده روشنایی آمد.

حجت الاسلام شکریان، مهمترین عامل جهان شمولشدن رسول اکرم(ص) را اخلاق خوب و تواضع آن حضرت خواند و گفت: مبلغان باید راه و سیره پیغمبر اسلام را در پیش بگیرند و با همان روحیه و اخلاق شایسته، به انجام امور تبلیغی بپردازند.

وی با اشاره به نقش پیامبر اکرم(ص) در ترویج دین، اضافه کرد: اگرچه دین اسلام، تأمین کننده نیازهای انسان ها بود اما بشر، همیشه تشنه حقایقی بود که از زبان وحی بیان می شد و آنچه که خداوند از طریق پیامبر اکرم(ص) و قرآن به بشر آموخت، تفکر و تعقل و تدبر بود. 

حجت الاسلام شکریان، بزرگترین تبلیغ را شناساندن سیره پیامبر خدا به جهانیان عنوان کرد و گفت: تبلیغ در اسلام، بسیار توصیه شده و از زمان پیامبر اکرم(ص) تاکنون همواره افراد مؤمن و با تقوا به تبلیغ، هدایت و امر به معروف و نهی از منکر پرداخته اند و این رسالت، همچنان باقی است و از سوی مبلغان اسلام، در حال انجام است. 

مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران، یکی از جنبه‌های زندگی پیامبر(ص) را حیات تبلیغی آن حضرت برشمرد و افزود: تأمل در روش های فرهنگی و ارتباطی آن، موجب شد تا ساکنان عرب با دست کشیدن از باورهای دیرینه و گرویدن به آیینی نو، زندگی جدیدی را آغاز کنند. 

وی با بیان اینکه تبلیغ، پیوند نفوذ و تغییر است و ارتباط تبلیغی منجر به نفوذ و تغییر در باور مخاطب و جامعه می شود، افزود: پیامبر گرامی اسلام(ص) از ابزارهای مناسب، بهروز و در عین حال دقیق، بهره برد و توانست در دل مخاطب، نفوذ کرده و تغییرهایی در رفتار مخاطبان ایجاد کند.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha