شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
دکتر زاهدی رئیس کمیسیون مجلس شورای اسلامی

حوزه/ رئیس کمسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی، شکل گیری جامعه المصطفی(ص) را گام عملی جمهوری اسلامی در مسیر شکل‌دهی به توسعه وحدت اسلامی عنوان کرد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، محمدمهدی زاهدی، عصر امروز در کمیسیون نقش خودباوری مسلمانان و اتحادیه‌های تقریب نهاد در تشکیل تمدن نوین اسلامی، در کنفرانس بین المللی وحدت در تهران ،گفت: وحدت به عنوان یکی از مهم‌ترین سفارشات نبی مکرم اسلام(ص) مطرح است و اگر به دنبال اسلام حقیقی هستیم باید به سفارشات نبی مکرم اسلام(ص) پایبند باشیم.

وی افزود: وقتی بخواهیم دیگران را به سوی وحدت سوق دهیم، باید به الگوهای این حوزه نیز اشاره کنیم؛ به عنوان مثال پیروزی های اخیر جبهه مقاومت اسلامی، یکی از مهم‌ترین دستاوردهای وحدت اسلامی است.

وزیر اسبق علوم تحقیقات و فناوری، بیان کرد: این جبهه مبارک نشان داد که اگر امت اسلامی، وحدت، اخلاص در عمل، پشتکار و توکل به خدا داشته باشد و دست رد به سینه ظالمان بزند، می‌تواند به جایگاه اصلی خود برسد.

وی گفت: امت اسلامی ثابت کرد که می تواند خود را به عنوان یک ابرقدرت جهانی مطرح کند، زیرا زیرساخت های آن در دامنه کشورهای اسلامی وجود دارد.

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، یادآورشد: پیامبر اسلام(ص)، ما را به سمت وحدت اسلامی و گام برداشتن در مسیر این وحدت رهنمون ساختند؛ جبهه مقاومت، در عمل به فرمایش پیامبر اکرم(ص) ایجاد شد و آثار مبارک آن نیز در دنیا قابل مشاهده است.

زاهدی، بیان کرد: پیروزی‌های اخیر جبهه مقاومت، فقط محدود به آزادسازی مناطق خاص جغرافیایی نبود، بلکه این جبهه توانست نقشه بزرگ آمریکا و رژیم صهیونیستی را نقش برآب کند.

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، بیان کرد: قطعاً رسیدن به مسیر تعالی فرهنگ اسلامی، نیازمند پایداری در باورها و ارزش‌هاست؛ برای رسیدن به جایگاه تمدن نوین اسلامی، باید تلاش، سعی و همت همگان در جهان اسلامی برای ایجاد و خودباوری رقم زده شود.

زاهدی، یادآور شد: اتحادیه‌های شش‌گانه‌ای در مجمع تقریب مذاهب اسلامی ایجاد شده است که در مسیر خودباوری اسلامی حرکت می‌کنند؛ باور داریم که اگر در کنار یکدیگر قرار بگیریم، می‌توانیم در حوزه‌های مختلف پزشکی، تجربی، مهندسی، دفاعی، نظامی، اندیشه‌ای، عقلی و نقلی به جایگاه‌های برتر در دنیا، دست پیدا کنیم.

وی گفت: امروزه جمهوری اسلامی ایران به الگوی مناسبی در این حوزه مبدل شده است، زیرا توانسته ظرفیت های علمی جهان اسلام را رشد دهد؛ کشورهای اسلامی باید در این عرصه به کمک جمهوری اسلامی آمده تا در کنار یکدیگر بتوانیم توسعه و پیشرفت را رقم بزنیم.

زاهدی، یادآور شد: دانشگاه جامعه‌المصطفی‌العالمیه یکی از دستاوردهای نظام اسلامی در راستای رسیدن به وحدت اسلامی است و همچنین دانشگاه تقریب مذاهب اسلامی، مجموعه دیگری است که با همین رویکرد ایجاد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha