جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
سید صدرالدین قبانچی امام جمعه نجف

حوزه/ امام جمعه نجف، گفت: امت اسلامی، بازگشت به سمت هویت اصیل خود را آغاز کرده است و همین موضوع، استکبارگران را به هراس انداخته است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از تهران، حجت الاسلام والمسلمین سید صدرالدین قبانچی، عصر امروز در کمیسیون «نقش خودباوری مسلمانان و اتحادیه‌های تقریب نهاد در تشکیل تمدن نوین اسلامی» سی‌ویکمین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی، گفت: استکبار جهانی برای فریب مسلمانان به پنج تاکتیک دست می زند که اولین آن، توجه به مسأله ملی‌گرایی است.

وی افزود: از دیگر رویکردهای فریب آلود غرب، می توان به توسعه و ترویج نظریه‌های فردگرایی با محوریت بی‌توجهی نسبت به منافع اجتماعی، سرپیچی افراد از قانون بر اساس آزادی مطلق انسان و تقلید کشورهای عقب‌مانده از پیشرفت های کشورهای استکباری اشاره کرد.

امام جمعه نجف، اظهار کرد: آموزه های اسلامی بیان می کند که انسان برای رسیدن به خدا، نیازمند خودباوری است و خودباوری نیز، نیازمند خداباوری است.

وی گفت: یکی از اصول هویت اسلامی، خداوند محوری است و به همین دلیل باید به موضوع خداشناسی نیز، توجه ویژه داشته باشیم؛ در این مسیر، نیازمند آن هستیم که کشورهای اسلامی به مصالح یکدیگر فکر کنند و قوانین انسانی و دینی را برای افزایش ارتباطات مدنظر قرار دهند.

وی اظهارکرد: این قوانین، بر اساس اصل بنیادین اسلامی مبنی بر «مسئولیت داشتن انسان ها نسبت به یکدیگر» استوار است و به همین دلیل باید به مشکلات یکدیگر، توجه داشته باشیم.

قبانچی، بیان کرد: امت اسلامی بازگشت به سمت هویت اصیل خود را آغاز کرده است و اکنون ایران، سوریه، یمن، پاکستان، افغانستان و دیگر ملت‌های اسلامی، خواستار بازگشت به هویت اصلی خود هستند که همین موضوع نیز، استکبارگران را به شدت به ترس انداخته است.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha