پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
تقوی

حوزه/ رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور، وهابیت تکفیری را آلت دست استکبار و مهم‌ترین مشکل جهان اسلام دانست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از تهران، حجت الاسلام و المسلمین سیدرضا تقوی، عصر امروز در کمیسیون مساعی حمیده سی و یکمین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی، گفت: حل مشکلات امت اسلامی از مهم‌ترین وظایف کشورهای اسلامی است.

وی افزود: همه ما باید به این اصل دینی و اسلامی ملتزم باشیم که اگر مسلمانی مشکلی را ببیند، ولی برای حل آن اقدام نکند، مسلمان نیست؛ به همین دلیل باید به مشکلات کشورهای اسلامی از جمله لبنان، عراق، سوریه، یمن و مسلمانان میانمار و ... حساس باشیم.

حجت الاسلام والمسلمین تقوی، بیان کرد: امروز همگان، شاهد و گواه هستند که نظام جمهوری اسلامی ایران، ندای وحدت را سر داده است و ما بر این اصل مسلم دینی و اسلامی و قرآنی باور داریم که وحدت برای ما مسلمانان همچون هوا،‌ مایه نفس و زندگی است؛ باید باور داشته باشیم که وحدت برای ما همچون نفس و اکسیژن است.

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور، اظهار کرد: وحدت باید به عنوان یک جریان اسلامی مطرح باشد، زیرا با وحدت می توانیم به پیروزی های بزرگ از جمله، شکست دادن مستکبران دست پیدا کنیم.

وی گفت: وضعیت کنونی جهان اسلام مطلوب نیست، چون دشمن از بعضی مسلمانان و امکانات آنان، برای رسیدن به طرح‌های تفرقه‌افکن خود استفاده می کند.

حجت الاسلام والمسلمین تقوی، با ذکر این مطلب که نباید خود را با مسائل بی خود و بی دلیل درگیر کنیم، گفت: باید به فکر فجایع بزرگ اسلامی باشیم که امروز در کشورهایی چون میانمار و یمن، رخ می‌دهد؛ افکار عمومی و نخبگان مسلمان باید نسبت به این مسائل حساس باشند.

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور، بیان کرد: امروز مردم ایران، پشتیبان همه مردم مسلمان به‌ویژه بحرین هستند و برای مشکلات پیش‌آمده برای امت اسلامی به‌ویژه در کشورهایی چون بحرین و یمن ناراحت هستند و اصرار داریم که صدای مظلومیت این مردم به گوش همه مسلمانان برسد.

وی گفت: اگر به دنبال مقابله با فتنه ها هستیم، باید بر همکاری های فی مابین بیفزاییم؛ باید با تفکر وهابیت تکفیری که گروه های تروریستی چون داعش، بوکوحرام و القاعده را به دست آمریکا و اسرائیل ساخت، مقابله کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین تقوی، اظهار کرد: باید باور کنیم و این نکته را نیز به همگان بگوییم که امروز مهم‌ترین مشکل جهان اسلام، تفکر وهابیت تکفیری است و استکبار جهانی از این طریق، کشورهای اسلامی را به جان هم می‌اندازد تا به منافعش برسد.

انتهای پیام

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha