جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حجت الاسلام آل هاشم

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی، بر ضرورت الگوگیری طلاب و روحانیون، از اخلاق و رفتار و منش پیامبر اسلام(ص)، تأکید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از تبریز، حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم، نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی، چهارشنبه شب در مراسم عمامهگذاری طلاب مدارس علمیه شهرستان مراغه که با حضور حجت الاسلام والمسلمین مروی، معاون ارتباطات حوزوی دفتر مقام معظم رهبری، برگزار شد، گفت: پیامبر اسلام(ص) آراسته به سجایای نیکوی اخلاقی بود، به همین دلیل خداوند، ایشان را به  صفت خلق عظیم، توصیف کرد.

وی با بیان اینکه رسول اکرم(ص) از شایسته ترین فضایل اخلاقی بهره مند بودند، افزود: پیامبر اسلام(ص)، شایسته ترین الگوی مسلمانان است و براین اساس، خداوند به ما دستور داده که از ایشان اطاعت کنیم و برای دستیابی به رضوان الهی به آموزه های پیامبر عظیم الشأن اسلام، عمل کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم، تصریح کرد: مهمترین عمل نیک و پسندیده ای که در اسلام مطرح است، خوش خلقی با مردم است و این صفت مهربانی و محبت، یکی از ویژگی های پیامبر اسلام است.

نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی، تأکید کرد: طلاب و روحانیون که در خیمهگاه حضرت ولی عصر(عج) تحصیل می کنند و مفتخر به لباس روحانیت هستند، باید این صفت را همیشه با خود همراه کرده و با مردم، مهربان و با محبت رفتار کنند.

امام جمعه تبریز، فروتنی و تواضع را از دیگر ویژگی های پیامبر اسلام(ص) دانست و عنوان کرد: پیامبر با صفت فخرفروشی مخالفت کرد و تواضع را به جای فخرفروشی قرار دارد، یکی از اهداف رسالت ایشان، ریشه کن کردن خودپسندی در جامعه بود.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم، پارسایی و وابسته نبودن به مال دنیوی را از دیگر خصلت های پیامبر اسلام(ص) برشمرد.

نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی، در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: طلابی که از امروز مفتخر به لباس روحانیت می شوند، از رفتار و اخلاق پیامبر(ص) الگو بگیرند و در برابر مردم، متواضع باشند.

وی در پایان، خواستار اعلام گزارش اهتمام در استان آذربایجان شرقی به حوزه های علمیه به محضر رهبر معظم انقلاب اسلامی شد.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha