پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام و المسلمین سید محمد حسینی شاهرودی

حوزه/ نماینده ولی فقیه در کردستان با بیان اینکه امام خمینی(ره)، تلاش در جهت رسیدن به تمدن نوین اسلامی را برای همه جهان اسلام به نمایش گذاشت، گفت: ایشان با انقلاب اسلامی در ایران مطرح کردند که برای رسیدن به تمدن اسلامی، ابتدا باید به حکومت اسلامی برسیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از تهران، حجت الاسلام والمسلمین حسینی شاهرودی، عصر امروز در کمیسیون تخصصی «طرح های احیاگران جهان اسلام مبتنی بر رسیدن به تمدن نوین اسلامی» در سی‌ویکمین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی، گفت: یکی از مهم‌ترین راهکارهای رسیدن به تمدن نوین اسلامی، مطالعه عمیق مبانی دینی است.

عضو خبرگان رهبری، افزود: آنچه همگان در جهان اسلام باید به آن توجه داشته باشند، آن است که در بررسی نظرات و طرح های گذشتگان درباره تمدن اسلامی، تنها مباحث نظریه ای کافی نیست، بلکه باید آنها را به منصه ظهور و باور بیاوریم.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان، بیان کرد: امام راحل، این مراحل و تلاش در جهت رسیدن به تمدن نوین اسلامی را برای همه جهان اسلام به نمایش گذاشتند؛ ایشان‌ با انقلاب اسلامی در ایران مطرح کردند که برای رسیدن به تمدن اسلامی، ابتدا باید به حکومت اسلامی برسیم.

عضو مجلس خبرگان رهبری، بیان کرد: از دیدگاه امام خمینی(ره)، پس از تشکیل حکومت اسلامی، باید مکتبی باشد که بتواند محتوای آن را تأمین کند که قرآن، این ظرفیت بزرگ و بی بدیل را دارد.

وی ادامه داد: مسأله ولایت و رهبری از مهم‌ترین مؤلفه های ایجاد تمدن اسلامی از منظر امام راحل است؛ براین اساس، فقها و علما به عنوان متخصصان در این زمینه مطرح شدند و امام راحل، بحث ولایت فقیه را عنوان کردند و رهبری جامعه را به ولی فقیه سپردند و این امر،‌ نمونه موفق برگرفته از اسلام بود.

نماینده مقام معظم رهبری در کردستان، بیان کرد: بحث امت اسلامی، رکن دیگر تمدن اسلامی از دیدگاه امام خمینی(ره) است که این سه رکن باید در بررسی و بحث از تمدن نوین اسلامی، مورد توجه قرار گیرد.

انتهای پیام

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha