جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
دکتر محمد العاصی

حوزه/ عضو شورای عالی تقریب، از دوستی علنی عربستان با اسرائیل و آمریکا انتقاد کرد و گفت: دشمنان روی کم عقلی برخی از سیاست‌مداران و شخصیت های مسلمان، حساب کرده اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از تهران،‌ محمد العاصی، امشب در نشست عمومی کنفرانس وحدت اسلامی، در تهران گفت: این کنفرانس سی‌ویک سال است که به شکل منظم برگزار می شود و باید از کسانی که در این سال‌ها برای گسترش فعالیت های وحدت آفرین فعالیت کردند، تقدیر کنیم.

وی افزود: امروز کنفرانس وحدت، به افق و چشم انداز تمدنی توجه دارد و این کنفرانس، ما را به این مسأله متوجه کرد؛‌ بسیاری از مسلمانان با این همه مشکل تصور نمی کردند که چنین رویکردی باید داشته باشد؛‌ این رویکرد حاصل مجاهدت های عالمان و شهداست.

عضو شورای عالی تقریب، بیان کرد: عالمان و مجاهدان با تلاش علمی، معنوی و جسمی، کوشش بسیاری را برای از بین بردن مشکلات جهان اسلام انجام دادند؛‌ برخی متأسفانه، مجمع تقریب را یک دکان می دانستند، ولی امروز متوجه شده اند که این مجمع به چه سمتی حرکت کرده است.

امام جمعه سابق واشنگتن، اظهار کرد: در این سال‌ها، چهره واقعی افرادی بر ملا شد که در جزیره العرب فرمانروایی می‌کنند؛‌ امروز مسأله واضح است و دشمنی با مسلمانان و دوستی با دشمنان اسلام، کار آنهاست و دیگر بر هیچکس پوشیده نیست که آنها به چه سمتی حرکت می کنند.

وی گفت: دشمنان با روحیه ما آشنا هستند و به خاطر شیطنت ها و مطالعاتی که انجام داده اند، می دانند که چه مسائلی، حساسیت های ما را برمی انگیزد و به همین دلیل، به دنبال آماده کردن سناریوهای جدید هستند.

العاصی، بیان کرد: برنامه های آینده دشمنان ما بر ایجاد اختلاف استوار است؛ دشمنان روی کم عقلی برخی از سیاست‌مداران و شخصیت های مسلمان حساب کرده اند؛‌ نباید حالتی ایجاد کنیم که دشمنان، مظلوم نمایی کنند.

عضو شورای عالی تقریب، بیان کرد: مسلمانان باید یکدیگر را به رسمیت بشناسند؛‌ جمهوری اسلامی ایران همیشه دست و قلب خود را برای هرگونه گفت‌وگو باز کرده، ولی مشکل این است که طرف دیگر(عربستان)، خواهان گفت‌وگو نیست؛‌ از این مسأله گذشته، زنجیره تاریخی وجود دارد که باید با فکر باز، آن را بررسی کنیم.

امام جمعه سابق واشنگتن، اظهار کرد: دشمنان در هفت سال گذشته سعی کردند که شیعه تاریخی را مطرح کنند و بگویند شیعه صفوی می‌خواهد اهل سنت را از بین ببرد و به شکل مقابل نیز سعی کردند به شیعیان بگویند که اهل سنت، اموی هستند؛‌ باید با این دروغ پردازی ها، مقابله کنیم.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha