پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
عالی‌بک جشنکولاف-وزیر خارجه سابق قرقیزستان

حوزه/ وزیر خارجه سابق قرقیزستان، بر لزوم مقابله با عوامل ضدتمدنی در جهان اسلام تأکید کرد و گفت: تحقق ایده تمدن نوین اسلامی به همکاری همه جانبه نیازمند است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، عالی‌بک جشنکولاف، امشب در نشست عمومی کنفرانس وحدت اسلامی در تهران، گفت: کشورهای آسیای میانه، دارای دولت های جوان هستند که ۲۵ سال است، به فعالیت می پردازند.

وزیر خارجه سابق قرقیزستان، افزود: در این سال‌ها فراگرفتیم که تحت تأثیر چهار تمدن از جمله تمدن اسلامی،‌ چینی و روسی و غربی، قرار داریم و باید با تعامل با هم زندگی کنیم‌؛ مردم ما از نظر مذهبی و فرهنگی و نژادی، در کنار هم زندگی می کنند.

وی بیان کرد: ایده تمدن اسلامی که ایران اسلامی مطرح می کند، پیشنهاد بسیار خوبی است و باید این مسأله را با درک پیچیدگی های جهان امروز، مورد تحلیل قرار دهیم.

وزیر خارجه سابق قرقیزستان، گفت: جهان اسلام نیازمند یک گفت‌وگوی همیشگی و شفاف است؛‌ مسلمانان باید فرابگیرند که چگونه با هم ارتباط داشته باشند، حرف هم را بشنوند و ارزش های یکدیگر را مورد احترام قرار دهند.

عالی‌بک جشنکولاف، اظهار کرد: مسأله میانمار همه ما را شوکه کرد؛ از جمله مهم‌ترین مسائل امروز ما،‌ مسأله اسلام‌هراسی است، باید در سطح دولت ها، جوامع و سازمان های مذهبی، فعالیت خود را بسیج کرده و از تکنولوژی‌های نوین نیز به خوبی استفاده کنیم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha