پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
بیت المقدس

حوزه/ امام جمعه اهل سنت زاهدان، اقدام اخیر ترامپ مبنی بر مصمم بودن به اعلام پایتخت کردن بیت المقدس برای اسرائیل را توهین بزرگی به عالم اسلام دانست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از تهران،‌ مولوی عبدالحمید، امشب در نشست عمومی کنفرانس وحدت اسلامی، گفت: مشکل امروز ما از نظر علم و آیین نیست؛‌ بلکه ما قرآن عظیم الشأن را داریم که دنیا نمی تواند مثل آن را بیاورد؛‌ قرآن، معجزه حقانیت دین مبین اسلام است.

امام جمعه اهل سنت زاهدان، افزود: قرآن، همه دنیا را به مقابله طلبیده است که یک سوره مثل آن را بیاورد؛ دنیا، امروز به تمدن های خود و میراث های فرهنگی خود می نازد، ولی ما به قرآن و اسلامی می نازیم؛ با تعالیم رسول الله(ص)، دینی به این جاودانی ساخته شده است.

وی گفت: مشکل  ما،‌ مشکل عملیاتی کردن معارف اسلامی است؛‌ اگر به صدر اسلام نگاه کنیم، می بینیم که از راه عمل به سربلندی رسیدند و دنیا را با عمل خود، تغییر دادند و ما مسلمانان در عمل، کوتاهی داریم.

امام جمعه اهل سنت زاهدان، بیان کرد: امروز، مردم حکم الهی را عمل نمی کنند؛‌ برخی از مسلمانان، احکام الهی از جمله نماز را ترک کرده اند؛‌ مسلمانان نتوانسته اند تمدن اسلامی را عملیاتی کنند.

وی اظهار کرد: باید قدمی برای عمل گرایی ملت های اسلامی برداریم، چرا که کوتاهی و سستی در عمل، مهم‌ترین مشکل امروز ماست؛‌ اختلافات ما محدود و مشترکات ما بسیار فراوان است؛‌ قرآن، پیامبر(ص) و محبت اهل‌بیت(ع) جزو مشترکات ماست.

وی ادامه داد: همان اندازه که نام های اهل‌بیت(ع) در میان اهل شیعه رواج دارد، به همین میزان در بین مسلمانان اهل سنت نیز رواج دارد و همه، آنها را از خود می دانند؛ آنان مقتدا و الگوی ما هستند.

مولوی عبدالحمید، تصریح کرد: مردم عراق و سوریه باید مصیبت ها را کنار بگذارند،‌ باید این ملت ها را به آغوش بگیریم و مسلمانان دنیا باید یکدیگر را در آغوش بگیرند؛‌ اگر قرار باشد که بیت المقدس، پایتخت اسرائیل باشد، توهین بزرگی است؛‌ ترامپ این کار را می کند چون می داند، کشورهای اسلامی را به حدی درگیر کرده اند که می توانند چنین ظلم و جسارتی انجام دهند.

وی تصریح کرد: ترامپ در خدمت یهودیان است و او دارد با آتش بازی می کند؛‌ او کاری کرده است که تاکنون کسی جرأت آن را نداشت؛‌ کشورهای عربی که با ترامپ رابطه دارند، باید به او اعتراض کنند.

مولوی عبدالحمید، اظهار کرد: ماهواره ها و شبکه های شیعه و سنی باید حرمت یکدیگر را حفظ کنند؛‌ رسانه ها باید ظرفیت های مشترک را معرفی کنند؛‌ مشکل ما از دوری و کم اطلاعی است.

وی در پایان، از کمک های رهبر معظم انقلاب، دولت و ملت مسلمان ایران از زلزله زدگان کرمانشاه تشکر کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha