جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
راهپیمایی همبستگی با مسلمانان و محکومیت ترامپ در مینه‌سوتا برگزار می‌شود

حوزه/ دو سازمان مدنی در مینه‌سوتای آمریکا، یک راهپیمایی مردمی به مناسبت روز جهانی «حقوق بشر» برای نشان دادن همبستگی مردم با مسلمانان و محکومیت اقدامات ترامپ، راه اندازی کردند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، دو سازمان حقوق بشر در آمریکا، راهپیمایی ضدترامپ برگزار می‌کنند. کمیته «ضد جنگ» با همکاری «کمیته عمل حقوق مهاجران»  در ایالت مینه سوتای آمریکا، یک راهپیمایی مردمی به مناسبت روز جهانی «حقوق بشر» برای نشان دادن همبستگی مردم با مسلمانان علیه ترامپ راه اندازی کردند. این راهپیمایی قرار است در ساعت 11 صبح روز 10 دسامبر یعنی 3 روز دیگر در پارک «پودرهورن» واقع در شهر مینیاپولیس در این ایالت برپا شود.

راهپیمایان قرار است در این حرکت دسته جمعی علیه دستور اجرایی تبعیض آمیز رئیس جمهور آمریکا، مبنی بر «ممنوعیت ورود مسلمانان به آمریکا» و «ایجاد دیوار در مرز مکزیک»، دست به اعتراض بزنند.

مردیث ابی کیستید از کمیته ضدجنگ، گفت: ما هرساله به منظور تأکید بر اهمیت حقوق بشر بین المللی، دست به راهپیمایی می‌زنیم. تظاهرات امسال از سال‌های قبل نیز مهم‌تر است، زیرا دادگاه عالی آمریاک، روز دوشنبه قانون نژادپرستانه  ترامپ در «ممنوعیت ورود مسلمانان به آمریکا» را تأیید کرد. باید از حقوق مسلمانان دفاع کنیم.

نژادپرستانه، مجرمانه، غیرانسانی

همچنین ویلیام مارتینز، از کمیته عمل حقوق مهاجران در مینه سوتا، گفت: حکم ممنوعیت ورود مسلمانان به آمریکا، نه‌تنها نژادپرستانه بلکه مجرمانه و غیرانسانی نیز هست. افرادی از ما، قربانی جنگ‌های ایالات متحده هستیم؛ دوستان و خانواده‌های ‌ما که قربانی منافع آمریکا شده‌اند، تمایلی برای آمدن به اینجا ندارند.

وی افزود: آنها، مردم را با خشونت از خانه‌هایشان بیرون می‌کنند. سیستمی به راه انداخته‌اند که مردم را به سبب رنگ پوست و مذهب‌شان مجرم می‌شناسد. تمام مهاجران از تمامی کشورها و تمامی هم‌پیمانان آنها در آمریکا و سراسر دنیا باید علیه این حمله به برادران و خواهران مسلمان مقاومت کنند. ما در روز بین المللی حقوق بشر قصد داریم، از حقوق تمام مهاجران دفاع کنیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha