شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
مدیر حوزه های علمیه

حوزه/ مدیر حوزه های علمیه با انتقاد شدید از حرکت زشت ترامپ در اعلام پایتختی قدس شریف برای رژیم صهیونیستی، گفت: این کار دل هر مسلمانی را به درد می آورد و اگر دولت های وابسته موانع را بردارند، نیروهای متراکم مردمی مانند سیل خروشان، مستکبرین عالم را از بین خواهند برد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قشم، آیت الله علیرضا اعرافی، صبح امروز، پس از بازدید از مدرسه امام جعفر صادق(ع) قشم، در جمع اساتید و طلاب شیعه و سنی این منطقه، ضمن قرائت آیات ابتدایی سوره مبارکه اعلی، با بیان اینکه اگر انسان نیت الهی داشته باشد سراسر زندگی عبادت محسوب می شود گفت: تسبیح الهی که سوره مبارکه اعلی نیز با آن شروع می شود، چیزی است که روح همه عبادات است.

مدیر حوزه های علمیه افزود: عبادت خدای متعال لطفی است که خدا به ما کرده است  و موقعی عبادت ما عبادت واقعی است که بدانیم خداب متعال بزرگتر و والاتر از آن چیزی است که ما ستایش کرده ایم.

وی تصریح کرد: طلبه و روحانی که خود را شاگرد امام صادق(ع) می داند باید بیش از هر کس دیگری اهل تسبیح و راز و نیاز باشد، چرا که با عبادت و تسببح خدا و تهجد و نماز شب است که می شود به خوبی وظایف حوزوی خود را به نحو احسن انجام داد.

آیت الله اعرافی با بیان اینکه همواره در طول تاریخ، مفاخر بزرگی که افتخار بشریت محسوب می شوند در حوزه هاز علمیه تربیت یافته اند، خاطرنشان کرد: شهید اول در زندان و با سختی و مرارت کتاب فقهی می نویسد که قرن ها همچنان می درخشد. امام راحل در زمان تبعید و مشکلات فراوان تحریرالوسیله را می نویسد.

وی با بیان اینکه خدای متعال همواره به بندگان خاص خود لطف و عنابت دارد، اظهار کرد: درخشش رسول خدا(ص) در عقب مانده ترین جامعه آن رور اتفاق می افتد و امروز حوزه و عالم دینی نیز باید بتواند با تاسی به رسول مهربانی ها و با دانستن شیوه ها و روش های راهبردی پیامبر، وظایف خود را انجام دهد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به تاکیدات رهبر معظم انقلاب در زمینه حوزه انقلابی، به تشریح شاخصه های حوزه انقلابی پرداخت و تاکید کرد: رسالت حوزه عصر انقلاب غیر از رسالت های حوزه در عصر انزواست و حوزه در این عصر پشتوانه نظام اسلامی است.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه با تاکید بر این که حوزه انقلابی حوزه ای است که بالنده، آینده نگر، پاسخگو و مطالبه گر است، تصریح کرد: امروز حوزه بیش از هر زمانی باید نیازهای جامعه را رصد کرده و طبق آن برنامه داشته باشد.

مدیر حوزه های علمیه کشور ادامه داد: روح و منش انقلابی هم باید نظام را حفظ کند و هم اینکه امواج انقلابی را با روح جهادی به سرتا سر عالم صادر کند و در این راه انفعال وجود ندارد و تصور نشود که آمریکا به عنوان شیطان بزرگ و نظام سلطه همه کاره دنیاست.

آیت الله اعرافی با بیان این که حوزه باید با صیانت میراث فاخر پیشینیان خود، آن عمق را امروز نیز به آثار خود بیفزاید و این کار بزرگ، کار شما طلاب جوان است، گفت: ما وظیفه داریم این میراث را حفظ کنیم، چرا که دو صفحه مکاسب شیخ می شود موضوع پایان نامه ای در دانشگاه سوربن فرانسه.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه اظهار کرد: رسیدن به موفقیت های کلان در همه عرصه ها نیازمند اراده های قوی، صبر و شکیبایی، توکل و توسل است.

 آیت الله اعرافی، تعامل و تواضع در مقابل مردم را مهم دانست و گفت: افتخار ما این است که حوزه به دست مردم اداره شود و این امر نشان می دهد که ریشه های حوزه در دل مردم وجود دارد.

مدیر حوزه های علمیه با اشاره به رویکرد تعاملی حوزه با سایر مذاهب، گفت: درهای حوزه به روی همه مذاهب باز است و همه باید بدانند که دارای مشترکات فراوانی هستیم که می بایست روی آن تکیه کرده و از هرگونه اختلاف و دو دستگی پرهیز کنیم.

آیت الله اعرافی خاطرنشان کرد: امروز در نمایندگی جامعه المصطفی در گرگان صدها طلبه سنی داریم که طبق مذاهب خودشان درس می خوانند.

وی در پایان با انتقاد از حرکت زشت ترامپ در اعلام پایتختی قدس شریف برای رژیم صهیونیستی، گفت: این کار دل هر مسلمانی را به درد می آورد و همه حوزه و نهادهای علمی در سراسر دنیا این حرکت اهریمنی را محکوم می کنند.

 مدیر حوزه های علمیه کشور در پایان تاکید کرد: اگر یک روز دولت های وابسته موانع را بردارند، نیروهای متراکم مردمی مانند سیل خروشان، مستکبرین عالم را از بین خواهند برد.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha